کد خبر : 934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۰۱

سرمایه گذاری در کتاب “عشق” می خواهد/به دنبال معرفی فرهنگ غنی آذربایجان در شهرکتاب هستیم

سرمایه گذاری در کتاب “عشق” می خواهد/به دنبال معرفی فرهنگ غنی آذربایجان در شهرکتاب هستیم

رئیس هیئت مدیره شهر کتاب گفت: شهرکتاب تبریز تقریبا تمام استانداردهای یک شهر کتاب را رعایت کرده است و شاید در بخش هایی از استانداردها هم فراتر هستیم چراکه الگوی شهرکتاب تبریز برگرفته شده از شعبه مرکز در تهران است. به گزارش نگاه ، حسن صیاد چمنی در گفت و گو يي افزود افزود:  قبل از افتتاح

رئیس هیئت مدیره شهر کتاب گفت: شهرکتاب تبریز تقریبا تمام استانداردهای یک شهر کتاب را رعایت کرده است و شاید در بخش هایی از استانداردها هم فراتر هستیم چراکه الگوی شهرکتاب تبریز برگرفته شده از شعبه مرکز در تهران است.

به گزارش نگاه ، حسن صیاد چمنی در گفت و گو يي افزود افزود:  قبل از افتتاح شهر کتاب تبریز به مجموعه های شهرکتاب بقیه استان ها مراجعه کردیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کردیم تا بهترین را در تبریز ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در شهرکتاب تبریز با شروع به کار کردن کافه کتاب توانستیم به جمع ۱۰ شهرکتاب کشور وارد شویم و این جای خرسندی دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۸۰ شعبه شهر کتاب در کل کشورفقط  ۱۰ شعبه توانستند که کافه کتاب را به بخش های خود اضافه کنند و این بخش برای رفاه حال همشریان و دوستداران کتاب می باشد تا دقایقی به راحتی کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند.

چمنی اظهار داشت: در تمام شعب شهر کتاب پنج بخش اصلی کتاب، تحریر،کودک، موسیقی و گالری می باشد که طبق موقعیت و امکان دریافت مجوزهای لازم کافه کتاب هم به آن می تواند اضافه شود.

وی با بیان اینکه شهر کتاب باید یک تم هنری هم داشته باشد تا وقتی خانواده ای وارد این مجموعه می شود کاملا در جریان فرهنگ و هنری این منطقه هم قرار گیرد، اذعان داشت: آذربایجان با قدمت چندین ساله خود دارای فرهنگ و آدابی است که به خوبی نتوانستیم آن ها را معرفی کنیم.آذربایجان بزرگان زیادی در عرصه فرهنگ ،موسیقی، هنر دارد که باید برای نسل های امروزی و آینده خودمان معرفی کنیم.

رئیس هیئت مدیره شهر کتاب افزود: شهر کتاب از اول برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی گام در این عرصه گذاشته است و به لطف خداوند امروز در تبریز این مجموعه یکی از مجموعه های موفقی است که می تواند با ارائه کتب غیر درسی و سعی کردیم بهترین کتاب هایروز دنیارا برای تمامی سلیقه ها جمع کنیم.

وی گفت: شهرکتاب تبریز تقریبا تمام استانداردهای یک شهر کتاب را رعایت کرده است و شاید در بخش هایی از استانداردها هم فراتر هستیم چراکه الگوی شهرکتاب تبریز برگرفته شده از شعبه مرکز در تهران است.قبل از افتتاح شهرکتاب تبریز به مجموعه های شهرکتاب بقیه استان ها مراجعه کردیم و از نقاط ضعف آنها استفاده کردیم تا بهترین را در تبریز ارائه دهیم.در شهرکتاب تبریز با شروع به کار کردن کافه کتاب توانستیم به جمع ۱۰ شهرکتاب کشور وارد شویم و این جای خرسندی دارد.

وی تاکید کرد: در مجموع ۸۰ شعبه شهر کتاب در کل کشورفقط  ۱۰ شعبه توانستند که کافه کتاب را به بخش های خود اضافه کنند و این بخش برای رفاه حال همشریان و دوستداران کتاب می باشد تا دقایقی به راحتی کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند.در تمامی شعب شهر کتاب ۵ بخش اصلی کتاب، تحریر،کودک، موسیقی و گالری می باشد که طبق موقعیت و امکان دریافت مجوزهای لازم کافه کتاب هم به آن می تواند اضافه شود.شهر کتاب باید یک تم هنری هم داشته باشد تا وقتی خانواده ای وارد این مجموعه می شود کاملا در جریان فرهنگ و هنری این منطقه هم قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهر کتاب از اول برای اشائه فرهنگ کتابخوانی گام در این عرصه گذاشته است و به لطف خداوند امروز در تبریز این مجموعه یکی از مجموعه های موفقی است که می تواند با ارائه کتب غیر درسی و سعی کردیم بهترین کتاب هایروز دنیارا برای تمامی سلیقه ها جمع کنیم. ارائه کتب غیر درسی و کنکوری در یک زیر بنای بزرگ واقعا ریسک بزرگی بود ولی با پایداری و پشتکار این مجموعه را همانند شهرهای دیگر کشور برپا کردیم و در همان سال های اول فروش بخش کتاب از بقیه بخش ها هم زیاد بود چراکه ایمان داریم فرهنگ کتابخوانی آذربایجان بالاتر از بقیه شهرهای کشور است.اسباب بازی غیرفکری نباید در مجموعه شهرکتاب باشد و فقط در بخش کودک، اسباب بازی های فکری ارائه شود تا فکر کودکان را رشد دهد تا اینکه یک خودرو کنترلی در قفسه های بخش کودک باشد.

رئیس هیئت مدیره شهر کتاب افزود: ۶۰درصد فروش های شهرکتاب نسبت بخش های پنج گانه مطعلق به بخش کتاب است و رمان های فارسی و انگلیسی که استقبال خوب شهروندان تبریزی پشتوانه محکمی را برایمان ایجاد کرد،  طراحی بخش کتاب به طوری است که فضای هنری و فرهنگی را رعایت کرده و حتی برای همشهریان این امکان را فراهم کرده ایم تا بعد از خرید کتاب بعد از چند روز  به شرط خراب نشدن کتاب آن را می توانند پس دهند تا همشهریان کاملا در آرامش کتاب را می خرند و با آن ارتباط برقرار می کنند.در بخشی از شهرکتاب کتاب ها و مجموعه هایی که جایزه نوبل را دریافت کرده اند را ارائه می دهیم که بسیار با ارزش می باشد.

صیاد چمنی گفت: بسیار راغب هستیم و هدفمان این است بتوانیم فرهنگ غنی آذربایجان را در لابه لای این قفسه ها به رخ همگان بکشیم و بسیار در تلاشیم وقتی کسی وارد مجموعه می شود از تمام شهرستان های استانمان به قدر کافی فرهنگ آن ها را دریابد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از شهرکتاب مربوط به صنایع دستی می باشد که زیبایی های آذربایجان را به خوبی نشان می دهد و بسیار دوست داریم آثار تمام شهر ها را جمع کنیم،  ما با این حرکت می خواهیم سهم کوچکی از دین مان را نسبت به فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ غنی آذربایجان بپردازیم و واقعا سرمایه گذاری برای این چنین حرکتی عشق می خواهد ، همانطور که برای انجام هرکاری انگیزه و عشقی لازم است برای این کار هم عشقی بسیار لازم است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =