کد خبر : 349
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۰۹

ساماندهي گلزار شهدای آذربایجان شرقی

ساماندهي گلزار شهدای آذربایجان شرقی

معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از ساماندهی ۹۵ درصد گلزار شهدای استان خبر داد. به گزارش نگاه،  مجید حلاج در آئین تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران خداآفرین و رونمایی از مزار ساماندهی شده در محدوده منطقه آزاد ارس افزود: ساماندهی مزار شهدا در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب

معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از ساماندهی ۹۵ درصد گلزار شهدای استان خبر داد.

به گزارش نگاه،  مجید حلاج در آئین تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران خداآفرین و رونمایی از مزار ساماندهی شده در محدوده منطقه آزاد ارس افزود: ساماندهی مزار شهدا در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و با هدف ایجاد زیارتگاه های متبرک برای آیندگان انجام می شود.

وی اظهار کرد: از سال ۷۸ طرح ساماندهی مزار شهدا به صورت پژوهشی و از سال ۸۵ به صورت عملیاتی در بیشتر استان ها شروع شده و آذربایجان شرقی جزو استان های برتر کشور است.

حلاج ادامه داد: مزار شهدا برای آیندگان مراکز مهم و مکان های زیارتی و مقدس محسوب می شود و شهیدان، جانبازان و ایثارگران همیشه نعمت برای ما هستند.

فرماندار خداآفرین نیز در این آئین از ساماندهی ۱۰۰ درصدی مزار شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: این کار با همکاری بخشداران، دهیاران، منطقه آزاد ارس و بنیاد شهید انجام شده است.

امین امینیان، امنیت و آرامش کنونی کشور را مدیون مجاهدت، ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و افزود: مسایل خانواده های شهدا به ویژه در حوزه اشتغال پیگیری می شود و بدنبال کاهش یا حل مسایل و مشکلات آنان هستیم.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان در این راستا از تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا در جهت تکریم و حل مشکلات خانواده های شهدا تلاش کنند.

فرماندار خداآفرین با اشاره به اقدام های انجام شده در راستای برنامه های فرهنگی در این شهرستان ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا از بزرگترین این برنامه ها بود.

امینیان با اشاره به نقش بسیج در طول دوران دفاع مقدس گفت: امنیت، ثبات، آرامش، اقتدار و عظمت کنونی کشور در سایه هوشمندی و تدابیر بسیج محقق شده است.

وی یادآوری کرد: بسیج منشا خدمات بسیاری در کشور بوده و اکنون در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی حضور فعال و خوبی دارد.

امام جمعه کلیبر نیز در این آئین گفت: بزرگترین درسی که امام حسین (ع) به ما آموخت این بود که هر زمان اقتضا کند برای حمایت از دین باید جان را نثار کرد.

حجت الاسلام سیدحسن موسوی، افزود: وجود ۲۵ میلیون شیعه در کشورهای غیر اسلامی و حضور آنان در اربعین حسینی لرزه بر اندام استکبار جهانی می اندازد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما نشات گرفته از نهضت امام حسین (ع) است، اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب ولایت مداری و بصیرت است و ما باید شکرگزار ولایت و نعمت وحدت کنونی در جامعه باشیم.

در این آئین با اهدای لوح سپاس و هدایا از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهرستان تجلیل و از ۱۳مزار ساماندهی شده در محدوده منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

برای ساماندهی این مزارها ۱۵۰ میلیون ریال از سوی منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

خداآفرین در دوران دفاع مقدس ۵۴ شهید، ۱۱۵ جانباز و ۱۴ آزاده تقدیم انقلاب شکوهمند اسلامی کرده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − پنج =