کد خبر : 2287
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

رشد ۱۲ درصدی تشکیل پرونده قاچاق در آذربایجان‌شرقی

رشد ۱۲ درصدی تشکیل پرونده قاچاق در آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۹۵۹ مورد بازرسی انجام دادیم و ۵۲۶ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش  نگاه، اسماعیل عطاپور صبح امروز در جلسه کارگروه حمایت از

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۹۵۹ مورد بازرسی انجام دادیم و ۵۲۶ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش  نگاه، اسماعیل عطاپور صبح امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه اظهار داشت: اخیرا دستورالعملی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریافت کردیم که نقش اتحادیه‌ها در بحث مبارزه با قاچاق را پر رنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تعامل با اتحادیه‌ها و سپردن وظایف و تکالیفی که در قانون وجود دارد به خود اتحادیه‌ها منجر به نتایج بهتری خواهد شد، افزود: اتحادیه‌ها فرهنگ‌سازی و تبلیغ مورد نیاز را انجام می‌دهند تا اعضا و صنوف به درک عمیقی برسند که قاچاق چه آسیب‌هایی در اقتصاد و اجتماع دارد.

عطاپور خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم به اینجا برسیم که اتحادیه‌ها و خود صنوف با درک عمیق به اهمیت موضوع، ورود یابند چرا که معتقدیم اقدامات سلبی شاید در کوتاه مدت اثراتی داشته باشد ولی در بلند مدت اثرات چندانی نخواهد داشت و امروز در بررسی‌ها متوجه می‌شویم ورود اتحادیه‌ها به عرصه نظارت، میزان عرضه کالاهای قاچاق در جامعه را کاهش داده‌اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اخیرا اتحادیه کامپیوتر و انفورماتیک ۱۰ هزار و ۸۰۰ کالا را رصد و در عاملان اصلی کالاهای قاچاق را شناسایی کردند و در نهایت همان واحدهای عامل فروش قاچاق قانع شدند که این کالاها را از سطح عرضه خارج کنند.

وی با بیان اینکه کارگروه نظارت و پیشگیری از عرضه کالاهای قاچاق در اتحادیه کامپیوتر و کفاشان شکل گرفته است، افزود: اتحادیه کفاشان نیز ۱۰۰ واحد در تبریز شناسایی کردند که به هیچ وجه کالای خارجی نمی‌فروشند.

عطاپور ابراز داشت: نزدیک ۱۰ جلسه با اتحادیه کفش برگزار کردیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که برای اینکه کالای قاچاقی نفروشیم این صنف را باید توانمند و مسائل مبتلابه صنعت دیرین کفش را حل کنیم.

وی توضیح داد: ۴۶ هزار و ۸۴۴ مورد پیامک از طریق ۱۷ اتحادیه در رابطه با اهمیت خرید و فروش کالای داخلی به اعضا اطلاع رسانی کرده‌اند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + چهار =