کد خبر : 43499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

برگزاری کارگاه تخصصی “سواد رسانه ای” در شهرداری منطقه ۲

برگزاری کارگاه تخصصی “سواد رسانه ای” در شهرداری منطقه ۲
کارگاه تخصصی "سواد رسانه ای" و نحوه آشنایی با فعالیت در عرصه فضای مجازی در فرهنگسرای نرجس خاتون منطقه ۲ برگزار شد.

به گزارش نگاه، در این کارگاه دو ساعته که با تدریس محمدامین خوش نیت فعال رسانه ای استان برگزار شد، آسیبها و تهدیدها و فرصت های حضور خانواده ها و به ویژه کودکان را در فضای مجازی تشریح شد.

این دانش آموخته دکتری علوم ارتباطات، با اشاره به برنامه ها و اهداف دشمنان بنگاههای رسانه ای وابسته به آنان گفت: جذابیت های حضور در فضای مجازی سبب دوری فرزندان از ساختار سنتی و اشتیاق آنان برای الگوپذیری از سبک زندگی غربی شده و همین امر می تواند در دراز مدت، بنیان خانواده ها، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را مورد هجمه قرار دهد.

در این کارگاه تخصصی که با حضور بیش از یکصد نفر از شهروندان ساکن در منطقه مارالان برگزار شد، با ارائه اسناد و تصاویری از نحوه رویکرد رسانه های مختلف نسبت به رویدادهای خبری ایران و جهان، موضوعاتی مانند: بازنمایی رسانه ها از رویدادها، کلیشه سازی و انواع سواد رسانه ای مورد آموزش قرار گرفت.

حجت الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز که در این کارگاه آموزشی حضور داشت ضمن تقدیر از تلاشهای فرهنگی شهردار منطقه دو و برگزاری این کارگاه تخصصی، این حرکت منطقه را مورد تمجید قرار داد و طی سخنانی گفت: سواد رسانه ای و اشرافیت و آشنایی خانواده ها با مسائل مربوط به حوزه رسانه، جزو نیازهای ضروری شهروندان ماست و در این رابطه، رسانه های بیگانه به شدت بر روی “مادر” به عنوان عمود خیمه خانواده ها تمرکز کرده اند تا از طریق فضاسازی های مسموم رسانه ای، آن را تخریب کنند. از این رو توجه شهرداری تبریز و به ویژه منطقه دو به این موضوع ارزشمند و قابل تحسین است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =