کد خبر : 13161
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

ایجاد چالش در عرصه سیاسی بدلیل ازدیاد خُرده احزاب/تحزب هنوز شکل نگرفته است

ایجاد چالش در عرصه سیاسی بدلیل ازدیاد خُرده احزاب/تحزب هنوز شکل نگرفته است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد عرصه سیاسی کشور به دلیل ازدیاد شبه حزب ها و خرده احزاب دچار چالش شده است اما قانون جدید احزاب این مهم را تا حدودی برطرف می کند. به گزارش آوای سهند به نقل از خانه ملت، احمد علیرضابیگی با اشاره به اصلاح قانون

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد عرصه سیاسی کشور به دلیل ازدیاد شبه حزب ها و خرده احزاب دچار چالش شده است اما قانون جدید احزاب این مهم را تا حدودی برطرف می کند.

به گزارش آوای سهند به نقل از خانه ملت، احمد علیرضابیگی با اشاره به اصلاح قانون مربوط به احزاب و تاثیر آن بر کاهش تعداد حزب ها، گفت: متاسفانه به دلیل سابقه نه چندان روشن احزاب و ایجاد زمینه منفی در افکار عمومی، احزاب بیشتر در زمان انتخابات کارکرد خودشان را نشان می دهند که این موضوع بر خلاف قانون جدید است.

احزاب نتوانسته اند به صورت منسجم فعالیت داشته باشند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حزبی که دارای کرسی در قوه مقننه و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد نیستیم، تصریح کرد: در واقع احزاب نتوانسته اند به صورت منسجم فعالیت داشته باشند که این امر رخدادی آسیب زا محسوب می شود.

امروزه شاهد وجود شبه حزب ها، تشکل ها و احزابی فاقد شناسنامه هستیم

وی با بیان اینکه می توان اذعان کرد که امروزه بیشتر شاهد وجود شبه حزب ها، تشکل ها و احزابی که فاقد شناسنامه می باشند هستیم، ادامه داد: این مهم در حالیست که حتی احزاب قدیمی نیز در شرایط کنونی نمی توانند انسجام خودشان را حفظ کنند از این رو مشاهده می شود که روزانه اعضای این احزاب علیه همدیگر اظهارنظرهای مختلفی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه با اصلاح قانون احزاب تلاش شده در آینده شاهد ایجاد تحزب در عرصه های مختلف باشیم، اظهار کرد: در واقع به دلیل اینکه احزاب دارای پختگی نیستند حتی دستگاه اجرایی کشورمان نمی تواند مجوز تجمع ارائه دهد زیرا هیچ فردی نمی تواند برآیند آن را تضمین کند.

ایجاد چالش در عرصه سیاسی بدلیل ازدیاد خُرده احزاب

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عرصه سیاسی کشورمان به دلیل شبه حزب ها و خرده احزاب دچار چالش شده است، خاطرنشان کرد: بزرگان سیاسی کشور باید تشدد بوجود آمده را کنترل کنند تا در آینده با بروز مشکل مواجه نشویم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =