کد خبر : 2315
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

افزایش آمار طلاق از جمله تاثیرات و نتایج تهاجم فرهنگی است

افزایش آمار طلاق از جمله تاثیرات و نتایج تهاجم فرهنگی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که طلاق، امری نکوهیده در دین اسلام است، گفت: افزایش آمار طلاق از جمله تاثیرات و نتایج تهاجم فرهنگی است. به گزارش نگاه، اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد : تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی و ماهواره در حال گسترش بوده و تاثیرگذاری

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که طلاق، امری نکوهیده در دین اسلام است، گفت: افزایش آمار طلاق از جمله تاثیرات و نتایج تهاجم فرهنگی است.

به گزارش نگاه، اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد : تهاجم فرهنگی از طریق فضای مجازی و ماهواره در حال گسترش بوده و تاثیرگذاری بسیاری بر روی قشر جوان ما دارد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در بحث‌های اقتصادی در تقابل بسیار سختی با کشورهای غربی و دشمنان نظام هستیم در بحث‌های اجتماعی این تقابل بسیار شدیدتر است.

وی با تاکید بر این که هریک از ما مسئولان در محضر خدا پاسخگو خواهیم بود، ادامه داد: اگر جوانی بر اثر عدم برنامه‌ریزی و نبود برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دچار لغزش و گرفتار آسیب‌های اجتماعی شود مسئولان در این راستا پاسخگو هستند.

استاندار تاکید کرد: اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی، بی‌بندوباری و شناسایی نقاط بحرانی از نظر اجتماعی و رفع محرومیت‌‌ها، پنج آسیب مهم اجتماعی هستند که باید با تلاش دسته جمعی مسئولان، کنترل شوند.

وی با بیان این که معضل خانمان‌سوز اعتیاد با تلاش همه مسئولان و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی در استان مهار شده است، افزود: خوشبختانه هر روز از تعداد گرفتاران این پدیده شوم کاهش می‌یابد و در سطح کشور همه مردم متوجه شده‌اند که مهار اعتیاد نتیجه همت مدیران و مسوولان آذربایجان شرقی است.

جبارزاده با تاکید بر این که مبارزه با اعتیاد به صورت کار مستمر در این استان باانگیزه‌ تر از گذشته ادامه دارد، افزود: برای مهار چهار آسیب دیگر اجتماعی نیازمند همت جمعی مسئولان هستیم و از دانشگاهیان می‌خواهیم که راه حل علمی برای کاهش این آسیب‌ها ارائه کنند.

وی گفت: اطمینان دارم با نیت خیر و اراده قوی مدیران استانی خواهیم توانست این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بررسی تهدیدات فضای مجازی از سوی دانشگاه تبریز و اعتیاد از سوی دانشگاه شهید مدنی در حال انجام است که منتظر ارائه نتایج علمی و راه حل‌های عملی این مراکز هستیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =