کد خبر : 43402
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶

عضو شورای شهر تبریز:

اعضای شورا مخالف با تغییر کاربری خلعت پوشان هستند

اعضای شورا مخالف با تغییر کاربری خلعت پوشان هستند
عضو شورای شهر تبریز گفت: اعضای شورا، مخالف با تغییر کاربری خلعت پوشان هستند و طبق آخرین اطلاعات، این تغییر کاربری برای اعلام نظر به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

به گزارش نگاه، روح الله رشیدی، عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهرداری تبریز نسبت به مناطق حاشیه نشین نگاه گسترده‌تری را در پیش گرفته است، گفت: شهرداری، در گذشته فقط به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد در حالی که امروز بیشتر تمرکز خود را برای توسعه این مناطق اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه هر موضوعی که از سوی شورا پیگیری شود به طور حتم نتیجه خواهد داد، افزود: تغییر دید نسبت به مناطق حاشیه نشین تبریز در نتیجه پیگیری‌های شورای ششم بوده است.

رشیدی، احیای خیابان ۴۵ متری انقلاب را پیکی از پیگیری های اعضای شورای ششم عنوان کرد و ادامه داد: پیگیری‌های شورای شهر در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی نتیجه داد، چرا که اگر این پیگیری صورت نمی‌گرفت وضعیت حمل و نقل عمومی شهر در شرایط بدتری قرار می‌گرفت.

عضو شورای شهر تبریز گفت: وظیفه اصلی شورا نظارت بر اجرای صحیح مصوبات بوده و در این عرصه برای بسیاری از لوایح شهرداری نظارت، تذکر و پیشنهادات لازم را مطرح کرده است.

 

همچنین وی در خصوص وانت بارهای شهر تبریز، با اشاره به اینکه شورا و شهرداری در این مورد نتوانسته به نتیجه مطلوبی دست یابد، ابراز کرد: یکی از راه‌های جمع آوری و مقابله با این مسئله ایجاد بازارچه‌های محلی است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا، مخالف با تغییر کاربری خلعت پوشان هستند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات در دست، این تغییر کاربری برای اعلام نظر به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر، در مورد فضای سبز و اماکن تفریحی تبریز عنوان کرد: در این خصوص متاسفانه عملکرد ضعیفی داشتیم و تقریباً میزان کیفیت فضاهای سبز و تفریحی این شهر در حد صفر می‌باشد.

رشیدی ادامه داد: در خصوص مشکل نگهداشت فضای سبز در سال گذشته مخاطراتی داشتیم که مطرح شد و خوشبختانه امسال با انجام برخی کارها از سوی شهرداری وضعیت نسبت به سال گذشته طلوب‌تر است.

او در مورد فعالیت شرکت آذرپارک اظهار کرد: قرارداد این شرکت در چهارم تیر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد، اما با توجه به فعالیت آزمایشی ۴۵ روزه در ابتدای سند همکاری احتمال افزایش این مدت به مرداد ماه وجود دارد.

عضو شورای شهر با اشاره به معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز، بیان کرد: علت ساخت و ساز غیر مجاز به دو دلیل صرفه اقتصادی یا فقدان سند برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه موافق تراکتوریزه شدن شورا هستم، گفت: قبول کردن مالکیت آن به خاطر برند و ارزش اجتماعی این تیم صحیح نیست، زیرا این تیم سرمایه‌های اجتماعی بزرگی به نام هواداران دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز به موضوع ایجاد تراموا در تبریز اشاره کرد و گفت: این طرح همان خط چهار مترو تبریز است که قرار بود به صورت تراموا و رو زمینی اجرا شود و تاکنون ۱۹ پل در مسیر این خط ایجاد شده اما اراده‌ای برای تداوم آن وجود ندارد.

رشیدی در مورد چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری همجون هشت بهشت که روی زمین مانده‌اند، اظهار کرد: اکثر پروژه‌هایی که با بانک شهر قرارداد بسته شده اکنون معطلند، و در مورد پارک بزرگ تبریز در غرب این شهر نیز این طرح در سال ۱۴۰۰ با هزار و ۵۰۰ میلیارد آغاز اما با ورود شورای شهر متوقف شد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =