کد خبر : 2197
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۸:۰۶

اعضای شورا دلیل تغییر جهت توسعه شهر تبریز را شفاف بیان کنند!

اعضای شورا دلیل تغییر جهت توسعه شهر تبریز را شفاف بیان کنند!

تجدید نظر در برخی بندهای سومین طرح جامع مصوب تبریزبا هدف تکمیل و بهینه سازی  در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد. به گزارش خبرنگار  نگاه، به دنبال تصویب سومین طرح جامع تبریز از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و

تجدید نظر در برخی بندهای سومین طرح جامع مصوب تبریزبا هدف تکمیل و بهینه سازی  در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار  نگاه، به دنبال تصویب سومین طرح جامع تبریز از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر یکشنبه ۱۹ دی ماه سال جاری در عمارت شهرداری ، با بررسی تعدادی از مفاد این طرح، لزوم بازنگری در آنها را تصویب کردند.

طبق محاسبات، شهر تبریز اکنون برای تاسیس بیمارستان، ورزشگاه و اماکن عمومی بیش از دو هزار هکتار کمبود فضا در کلانشهر تبریز وجود دارد.

در این جلسه ۶ بند از طرح جامع تبریز تصویب شد که این بندها شامل توسعه شهر از سمت باسمنج و جنوب اتوبان شهید کسایی و لغو محدوده توسعه شهر از سمت جنوب، توقف طرح‌های اجرایی در محدوده تاریخی شهر مانند میارمیار و آیسان و طرح تفصیلی محور تاریخی تبریز، ابقای حریم فعلی شهر از سمت سه راهی اهر و الحاق ۹ روستای اطراف تبریز به این شهر(روستای باغ معروف،شادآباد و…)، بود.

علی شیاری عضو هیات رئیسه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز طی سخنانی در خصوص  بندهای سومین طرح جامع تبریز که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری تنظیم شده بود اظهار داشت: به صراحت بیان شود طی اجرای این طرح چه کسانی چه  منافعی خواهند برد که می خواهند با رای ما به سود برسند!

وی همچنین در خصوص قوانین بیان شده در جلسه شورا بیان کرد: آیا به غییر از آیین نامه هایی که در جلسه اعلام می شود قانون دیگری هم داریم؟ زیرا نصف اداره جلسات و کمیسیون ها مبتنی بر قانون نیستند.

علاءدین نورمحمدزاده دیگر عضو عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه با توجه به حریم شهر به موقعیت جغرافیایی تعریف می شود گفت: برای کاهش آلودگی شهر باید دو اتوبان در شمال و جنوب داشته باشد تا ترافیک شهری نیز کاهش یابد.

وی بیان کرد: طبق این طرح پیشروی شهر به جای سمت جنوب به سمت شمال است و با اجرای آن منازل روی گسل ساخته خواهند شد و جان هزاران نفر به خطر خواهد افتاد از این رو خواستار بررسی این بند هستیم.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − هفت =