کد خبر : 43593
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۳۱

اجرای بیش از ۶ هزار متر مربع سنگ فرش در پیاده‌راه های فاز دوم پارک باغشمال

اجرای بیش از ۶ هزار متر مربع سنگ فرش در پیاده‌راه های فاز دوم پارک باغشمال
شهردار منطقه ۳ تبریز از ادامه عملیات کف سازی پیاده راه های فازدوم پارک باغشمال خبر داد وگفت: عملیات کف سازی به متراژ ۲۰ هزار متر مربع در فاز دوم پارک باغشمال تداوم دارد که در این راستا تاکنون بیش از ۶۰۰۰ متر کف سازی اجرا شده است.

به گزارش نگاه، علی قاسمی با اعلام این خبر افزود: تا کنون بیش از ۶۰۰۰ متر از پیاده راه های فاز دوم کف سازی شده است که این روند با تسطیح ضلع شمالی پارک وپیرامون عمارت کلاه فرنگی، عملیات کف سازی تداوم دارد.

شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه فاز دوم پارک باغشمال در ۵۳ هزار متر مربع در حال آماده سازی است، افزود: فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع طی سالهای گذشته  به بهره برداری رسیده است.

وی با اعلام این خبر که برای استفاده هر چه سریع تر شهروندان از این فضای سبز و مفرح در مرکز شهر تبریز عملیات عمرانی جهت آماده سازی فاز دوم پارک باغشمال در چند جبهه ادامه دارد، افزود: هم اکنون عملیات کف سازی و جدول گذاری پیاده راه ها در حال تکمیل است.

قاسمی با اعلام اینکه در کنار کف سازی پیاده راه ها عملیات جدول گذاری نیز انجام یافته، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ متر طول جدول گذاری انجام شده است.

آغاز بتن ریزی ستون‌های سقف عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال
شهردار منطقه ۳ تبریز همچنین از شروع عملیات بتن ریزی ستون های سقف عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال خبر داد و گفت: پس از اتمام عملیات بتن ریزی و قالب بندی بلوک های این عمارت، عملیات بتن ریزی ستون های سقف این پروژه تاریخی و فرهنگی شروع شده است.

علی قاسمی با اعلام این خبر بر پیش‌بینی اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه عمارت کلاه‌فرنگی طی ماه های آینده تاکید کرد و گفت: در بتن ریزی ستون های سقف  این پروژه، کف‌سازی مسیر منتهی به ضلع جنوبی عمارت کلاه‌فرنگی نیز در ۲۰۰۰۰ متر مربع در حال اجراست.

او افزود:پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های فرهنگی  منطقه برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش بینی اعتبار لازم امسال شاهد تکمیل این پروژیه تاریخی وفرهنگی باشیم.

شهردار منطقه ۳ کاربری عمارت کلاه‌فرنگی را فرهنگی اعلام کرد وافزود: اجرای این پروژه در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است.

عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل۸ ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده سازی برای بتن ریزی فونداسیون است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =