کد خبر : 31231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

کنگره پیوند مغز استخوان در تبریز

کنگره پیوند مغز استخوان در تبریز

کنگره سالیانه پیوند مغزاستخوان باحضور متخصصان این رشته از سراسر کشور از روز پنج شنبه ۱۲ اسفند بمدت دو روز در محل هتل کایا برگزار میشود.

دکتر نجاتی در مصاحبه با نگاه آذربایجان، پیوند مغزاستخوان و‌ سلول در مانی و روش های نوین درمانی در بیماران سرطانی و تعدادی از بیمار های غیر بدخیم است که این نوع پیوند در تبریز  اولین‌بار توسط دکتر بابک نجاتی در سال ۹۴ روی یک بیمار مبتلا به سرطان خون بصورت موفقیت آمیز انجام گرفت.
بابک نجاتی در تشریح اقدامات و بستر سازی این تخصص در استان می گوید:  به همت تمامی دوستان راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان علوم پزشکی استان، انواع پیوند ها شامل پیوند از بدن خود بیمار یا افراد دیگر در این مرکز صورت گرفت و در ادامه، پیوند از دهنده نیمه سازگار انجام شد و با این روند مرکز ‌HLA registersy دایر گردید که تا به امروز قریب به ۳۰۰ بیمار عمل پیوند انجام گرفته است و بیش ۳ هزار بیمار در مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ثبت نام کردند.
بابک نجاتی درباره تشریح  برنامه کنگره سالیانه پیوند مغزاسنتخوان می گوید: اولین پیوند مغز استخوان کشور توسط پرفسور قوام زاده چندین سال قبل در روز سیزده اسفند با موفقیت انجام گرفت. به همین خاطر کنگره سالیانه پیوند مغزاستخوان و سلول های بنیادی  مقارن با سالگرد اولین پیوند در روزهای  ۱۲ و ۱۳ اسفند در محل هتل کایا برگزار می گردد.

دبیر علمی کنگره دکتر بابک‌ نجاتی پیوند مغزاستخوان اظهار داشت: دبیر اجرایی این کنگره  برعهده یکی از متخصصین پیوندمغزاستخوان، دکتر غلامی می باشد.
در این کنگره پرفسور قوام زاده بانی این رشته و پدر پیوندمغزاستخوان ایران؛ ایراد سخنرانی می نمایند‌. همچنین دکتر پاینده دبیر انجمن پیوند مغزاستخوان کشور و دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر صومی رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی استان و ۳۶ شخصیت علمی از سراسری کشور حضور خواهد داشت.

گزارش اختصاصی نگاه آذربایجان

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + دو =