کد خبر : 288
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

واکنش مردم به کسب روزی حلال بابا میرزا و حقوق‌های نجومی

واکنش مردم به کسب روزی حلال بابا میرزا و حقوق‌های نجومی

صدای فریادهای مرد “نان خشکی” از آشناترین آواهایی است که برای تمام تبریزی‌ها نوستالژی خاص دارد، بابا میرزا با چرخ دستی برای مردم برخی محلات تبریز شناخته شده است، از ناحیه زانوی دو پا دچار محدودیت حرکتی است ولی با این حال با یک عصا و چرخ دستی در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز به

صدای فریادهای مرد “نان خشکی” از آشناترین آواهایی است که برای تمام تبریزی‌ها نوستالژی خاص دارد، بابا میرزا با چرخ دستی برای مردم برخی محلات تبریز شناخته شده است، از ناحیه زانوی دو پا دچار محدودیت حرکتی است ولی با این حال با یک عصا و چرخ دستی در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز به جمع‌آوری نان خشک مشغول است.

به گزارش نگاه بنقل از فارس، حتماً شنیده‌اید که از قدیم گفته‌اند که کار، عار نیست، انسان به هر کاری دست بزند و با تلاش و زحمت و عرق جبین لقمه نان حلالی در بیاورد که نیازمند دیگری نباشد، پسندیده و مطلوب است.

اهمیت کسب حلال در منابع اسلامی بسیار تأکید شده است که انسان روزی خود و فرزندان خویش را از راه حلال به دست آورد.
در جامعه و اطراف ما کسانی زندگی می‌کنند که از همت و پشتکار فوق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند و افراد جامعه کمتر به اینگونه افراد توجه می‌کنند.

بابا میرزا پیرمرد ۶۰ ساله تبریزی از اینگونه افراد است که با همت و پشتکار خستگی‌ناپذیر خود، با وجود محدودیت حرکتی به کار جمع‌آوری نان خشک مشغول است و به گفته خودش هیچ‌گاه از این کار خسته نشده است.

صدای فریادهای مرد نان خشکی از آشناترین آواهایی است که برای تمام تبریزی ها نوستالژی خاص دارد، بابا میرزا نیز که با چرخ دستی اش برای مردم برخی محلات تبریز شناخته شده است، از ناحیه زانوی دو پا دچار محدودیت حرکتی است ولی با این حال با یک عصا و چرخ دستی در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز به جمع‌آوری نان خشک مشغول است.

مرد ۶۰ ساله شهر ما نه ماشین دارد و نه سمت! در عوض دلی به وسعت دریا دارد، بابا میرزا با این وضعیت جسمی برای کسب یک لقمه نان حلال هرگز حاضر نشد به هر کس و ناکسی رو بیندازد!

انتشار خبر تشکیل زنجیره انسانی در تبریز برای حمایت از بابا میرزا توسط گروه نوعدوستی تبسم تبریز و جمع‌آوری بیش از ۵۰ میلیون تومان از ۶۶ میلیون تومان هزینه عمل پروتز زانوهای بابا میرزا توسط نوعدوستان تبریزی و سایر شهرها در خبرگزاری فارس با استقبال گسترده رسانه‌های محلی و ملی مواجه شد.

 به طوریکه مدیران استانی نیز ضمن تماس با دفتر خبرگزاری فارس در تبریز از انتشار واقعیت‌های میدانی جامعه تشکر کردند.

در این میان کاربران فضای مجازی نیز به ابراز همدردی با بابا میرزا پرداخته و نظرها و احساسات خود را نسبت به این خبر اعلام کردند.

در ادامه قسمت‌هایی از نظرات و ابراز همدردی‌های شهروندان و کاربران فضای مجازی که قابل انتشار بودند را در زیر می‌خوانید

امیر علی بنام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست.

سلام ای کاش دوستان این گزارش را کشوری کنند طوریکه وزیر محترم بهداشت و درمان نیز مطلع باشد، قطعاً نتیجه خواهیم گرفت.

ناشناس منظورت از حضرت دوست احمدی‌نژاده دیگه! ؟

ناشناس به فرض که منظورش احمدی‌نژاد باشه؛ بهتر از این که مثله شماها آمریکا و باراک و کری و هیلاری و ترامپ و امثالهم حضرت دوست باشند!

حقگو آقایونی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و بیت‌المال را غارت می‌کنند یه کم خجالت بکشند و از پیرمرد با غیرت راه نون حلال در آوردن رو یاد بگیرند.

رضا لطفاً راهکار تماس با خیریه را بفرمایید.

ناشناس: اشک تو چشام جمع شد…
من فوق لیسانس کامپیوتر دارم و کارمندم… همیشه فکر می‌کردم با کمتر از ۲ میلیون حقوق زیر خط فقرم….ولی با دیدن بابا میرزا از خودم خجالت کشیدم…باید به درگاه خدا شاکر باشیم و برای کمک به همنوعانمان دستی گشاده و رویی باز داشته باشیم..

ناشناس اف و لعنت به نجومی بگیرانی که حقوق نجومی را حق خود می‌دانند و کسانی هم آن را از شیر مادر حلال‌تر و کسانی هم درآمدهای حرام را قانونی می‌دانند… رویشان سیاه

ناشناس: اف و لعنت به اختلاس‌کنندگان و دزدان

ناشناس: از این گزارش‌ها گاهی منتشر کنید…باعث میشه ما هم که حقوق نجومی نداریم و بخور ونمیره شاکر و ملتفت بشیم..

رضا رنجبر از تهران: سلام من کارمندم و مستاجر وقتی تصاویر ایشان را دیدم انگار کوهی از غصه روی سرم خراب شد و اشک در چشمانم حلقه زد کاش نزدیک بودم تا دست‌ها و پاهایش را می‌بوسیدم… از این موسسه خیریه انتظار می‌رود شماره حساب بدهد و این خبر را کشوری کند ممنونم.

رنجبر ایرانی: نان حلال هم از گلوی همه پایین نمی‌رود چون نان حلال با زحمت و با قناعت در زندگی و داشتن تقوا و ترس از روز حساب و کتاب و امید و توکل به خدا و اینکه باور داشته باشید “خدا رزاق است” امکان‌پذیر است

وحید: نجومی‌بگیرها خدا لعنتتون کنه که از امثال بابا میرزاها گرفتید و در دامن خودتون ریختید!!

ناشناس: رئیس جمهور خود روحانی است و احکام حلال و حرام را خوب می‌داند….پس چرا در راس امور به وزیران و مدیران درس حلال‌خوری و دوری از حرام را نمی‌دهند.

حسین: سلام… تا توسط خانواده‌ها و سیستم آموزشی و تربیتی آدم‌های متدین، با وجدان و شرف بیش از گذشته تربیت نشوند و کنترل لازم نباشد معضل حل نخواهد شد.

ناشناس: مطمئن باش حقوق‌بگیران پوست کلفت‌تر و کم‌شعورتر از این حرف‌ها هستند که ککشان بگزد.

ناشناس: لعنت خدا بر نجومی بگیران و حق‌خوران

ناشناس: واقعاً مسئولان با چه رویی به اینگونه مردم نگاه می‌کنند خجالت هم چیز خوبی است.

حمید میرزایی: قابل توجه مسئولینی که سال۱۳۹۳ رفتند منزل میرزا وعده سرخرمن دادند….فارس مدیونی حذف کنی مسئول شورای شهر که وعده کمک مالی دادی …مسئولی که نماینده مجلس بودی وعده خرید سه چرخ موتوری دادی …مدیرکل بهزیستی استان وعده تشکیل پرونده برای ایشون و همسرش دادی کجا رفت وعده‌های سرخرمن.

ناشناس: لطفا شماره کارت بدید…این برای جامعه اسلامی ما واقعاً شرم‌آوره

رسول: دلم از عملکردها به ستوه آمده، پزشکی با درآمد میلیاردی

مهدی: الهی که هر چی درد و بلا داری بخوره تو سر نجومی بگیرها

پگاه: من پدرمو هفت سال پیش از دست دادم… اولش که عکس بابا میرزا رو دیدم  ناخوداگاه گریه کردم و وقتی موضوع فرزندان بابا میرزا رو شنیدم با خودم گفتم کاش می‌شد به بچه‌هاش بگم قدر پدر و مادرشون رو تا زنده هستن بدونند، چون من دور از وطن هستم کاری جز کمک خیلی کوچک ازم برنمیاد ولی دو روزه اکثر وقتم رو برای جمع‌آوری کمک از طریق دوستان و بستگانی که می‌شناختم صرف کردم… البته از شما می‌خوام به این‌کارتون ادامه بدین. بابا میرزاهای زیاذی داریم که به شما و مردم نیاز دارند.

محدثه: تو را مرور می‌کنم به تکرار. در تنهایی خود لحظه‌ها را برایت گریه کردم بابا میرزای عزیزتر از جان….. درسته که هنوز از نزدیک ندیدمت ولی باور کن دو باری که سال‌ها پیش تو خیابان دیدمت از خودم دلگیر می‌شدم که توانش رو ندارم بهت کمک کنم تا اینکه نمی‌دونم چجوری ولی با تبسمی‌‌ها ازت باخبر شدم، همیشه به یادتم.️

علیرضا دانش: در کار خیری که شما بانی شدین. کار ما قطره‌ای بیش در مقابل دریای بی‌پایان کرامت شما نیست.

داود محمدیان: چیزی نمی‌تونم بگم… بنی‌آدم اعضای یکدیگرند.

فدایی رهبر: آذربایجان در شرف یک اقدام نوعدوستانه بی‌نظیر در دنیا.

مهدی مینوس: امیدوارم بابا میرزا با سلامتی تمام و کمال بعد عمل به آغوش پر مهر خانواده‌اش برگرده و تمام زحمات شما ثمر بده و باعث دلگرمی بیشتر شده تا همگی بتوانیم برای انسان‌های بیشتری دلگرمی و محبت رو با جان و دل هدیه بدیم.

زهرا مقبل: از نزدیک آشنایی با بابا میرزا نداشتم. شاید مثل خیلی‌های دیگر شک می‌کردم که آیا کار درستی هست این مقدار سرمایه‌گذاری روی یک نفر یا نه. اما گروه تبسم، اسرای عزیزم و دوستانی که با تمام مشغله‌ای که داشتند، زمان و انرژی غیرقابل وصفی صرف این حرکت بی‌نظیر کردند و باعث شدند که عمیق‌تر به موضوع نگاه کنم. این که یک مرد با تمام توانی که دارد، تا بالاترین حد تحملش تمام روز در کوچه پس کوچه‌ها برای کسب روزی حلال برای خانواده‌اش جان می‌کند و دم نمی‌زند، بهانه نمی‌آورد و کج‌خلقی نمی‌کند، شاید بزرگترین درس برای ما جوانان سالم و توانایی‌ است که شاید درک صحیحی از داشتن و نداشتن نداریم.

هر چه هست بابا میرزا نزد خداوند خیلی عزیز است و حضور لطف الهی را می‌توان به آسانی در حلقه حلقه این مهربانی واگیردار احساس کرد.

سلامتی تنها هدیه کوچکی‌است در برابر تمام روزها و دقایق پر از درد و مشقتی که بابا میرزا با پوست و استخوانش حس کرده و زندگی کرده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =