کد خبر : 25711
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

شیادی در اینستاگرام؛ کاربران مراقب باشند!

شیادی در اینستاگرام؛ کاربران مراقب باشند!

حقدادی قاضی ویژه فضای مجازی در تشریح این کلاهبرداری گفت: در سال های اخیر، اینستاگرام نقش ویژه ای در ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های تجاری داشته، به همین علت بسیاری از کسب و کارها به دنبال افزایش کاربران صفحات خود در اینستاگرام هستند.

حقدادی قاضی ویژه فضای مجازی در تشریح این کلاهبرداری گفت: در سال های اخیر، اینستاگرام نقش ویژه ای در ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های تجاری داشته، به همین علت بسیاری از کسب و کارها به دنبال افزایش کاربران صفحات خود در اینستاگرام هستند.

وی افزود: در این شبکه اجتماعی، کمپین هایی وجود دارد که هدف آن جذب دنبال کننده برای صاحبان کسب و کارهای مجازی است، به این صورت که از فعالان کسب و کارهای مجازی مبلغی به عنوان اسپانسر دریافت و برای آنها کاربر جذب می کنند.

حقدادی اظهار داشت: این کلاهبرداران با مبالغ جمع آوری شده، مسابقه ای را ترتیب می دهند و مخاطبان را ترغیب می کنند تا صاحبان کسب و کارهای مجازی را دنبال (فالو) و پس از قرعه کشی مبلغی را به دنبال کننده جایزه می دهند.

قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: نکته قابل توجه در این فرایند عمل نکردن به تعهداتی است که این کمپین ها و مشتریان با یک دیگر توافق می کنند، به عنوان مثال در قرعه کشی های انجام شده برای اعلام برنده دستکاری می شود.

وی گفت: در این کمپین ها این شائبه نیز وجود دارد که دنبال کننده، دنبال کننده های واقعی نباشند و صاحبان کسب و کار به عنوان اسپانسر کمپین دچار ضرر مالی هنگفتی شوند.

حقدادی اظهار داشت: از ان جا که هرگونه فعالیت سمعی بصری در فضای مجازی نیازمند اخذ مجوز از نهادهای رسمی است، لذا طبق قوانین باید کمپین ها مجوزهای کانون تبلیغاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا تصویر آن را ارائه دهند.

قاضی ویژه فضای مجازی با بیان اینکه صاحبان کسب و کارها نیز باید از این مجوز اطمینان کسب کنند گفت:  برای این کار باید قرارداد کتبی میان برگزار کننده کمپین و صاحب کسب و کار به عنوان اسپانسر نوشته شود و در قرارداد تعداد دنبال کننده برای جذب نیز ذکر شود تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

حقدادی به این نکته نیز اشاره کرد که طبق دستورالعمل اخیر ریاست قوه قضائیه هر گونه فعالیت سمعی بصری باید مجوز از صدا و سیما داشته باشد و اگر کمپینی در فضای مجازی تصمیم به پخش برنامه زنده کند باید مجوز صوت و تصویر فراگیر را از صدا و سیما دریافت کند.

وی اظهار داشت: در غیر این صورت طبق ماده ۷ اساسنامه سازمان صدا و سیما و قانون مجازات افرادی که در امور سمعی بصری فعالیت غیرمجاز می کنند برخورد قضایی و کیفری خواهد شد. 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + پنج =