کد خبر : 33958
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

شهرداری تبریز، گره‌های سرمایه گذاران را شناسایی و رفع کند

شهرداری تبریز، گره‌های سرمایه گذاران را شناسایی و رفع کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تیم جدید شهرداری انتظار داریم که گره‌هایی را که در مجموعه شهردای که پیش روی سرمایه گذار است، شناسایی و رفع کند.

به گزارش نصر، هشتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مجلس و فعالین بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.
اولین دستور جلسه‌ی این نشست به « بررسی چالش های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در حوزه مدیریت شهری استان » اختصاص داشت.
محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه سرمایه گذاری شهری به طور مستقیم در سرمایه گذاری سایر بخش‌ها نیز موثر است، گفت: هر چقدر تبریز، آبادتر باشد، بخش‌های دیگر ما همچون کشاورزی، گردشگری و خدمات نیز توسعه بیشتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: از تیم جدید شهرداری انتظار داریم که گره‌های موجود در مجموعه شهرداری را که پیش روی سرمایه گذار است، شناسایی و رفع کند و از سوی دیگر باید شاهد همکاری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه های مرتبط باشیم.
کلامی با تاکید بر لزوم تکریم سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذار به دنبال محلی است که در آن حفظ سود، تکریم و  احترام توامان باشد.
بررسی مشکلات سرمایه گذاری به‌صورت میدانی و مصداقی
دادستان عمومی انقلاب تبریز نیز با تاکید بر وجود واقع بینی و واقع نگری در قضایا گفت: برای برون رفت از مشکلات، صرف طرح آن کافی نبوده و باید اقدام به ارائه راهکاری کنیم که بتواند ما را از گردنه‌ی مشکلات خارج کند.
بابک محبوب علیلو ادامه داد: تا زمانی‌که مشکلات امنیت سرمایه گذاری به‌صورت میدانی و مصداقی مشخص نشود، به نتیجه ای نخواهیم رسید و به همین دلیل به‌جای برگزاری همایش‌های بی نتیجه باید به فکر شناسایی و رفع میدانی موانع باشیم.
تعدد سیستم‌های نظارتی علت نبود نظارت‌های تضمین کننده
معاون قضائی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر ایجاد تضمین لازم برای سرمایه گذاران گفت: در خصوص حل مشکل معارض، باید زمینی را به مشارکت بگذاریم که مطمئن باشیم معارضی نداشته باشد.
عزیز امن الهی افزود: تعدد سیستم‌های نظارتی سبب شده تا شاهد نظارت‌های تضمین کننده نباشیم و باید شکست پروژه‌های قبلی را علت یابی کنیم.
ضرورت کاهش بروکراسی‌های اداری برای سرمایه گذاران
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه گفت: برای جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری نیاز است که شاهد کاهش بروکراسی‌های اداری برای پیشبرد امور این افراد باشیم.
شهرام دبیری ادامه داد: باید میثاق نامه‌ای از سوی مسئولان امضا شود تا سرمایه گذار به‌راحتی آن را ملاحظه کرده و نسبت به آینده سرمایه گذاری خود مطمئن شود.
براساس این گزارش، در این نشست، دستورجلسه انتخاب هشت نفر از مدیران عامل شرکت های برتر خصوص و تعاونی یا روسای تشکل های تعاونی و خصوصی مطابق ” جزء (۴) بند (د) ماده (۱) دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی به جلسه بعدی شورای گفت‌وگوی استان موکول شد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 9 =