کد خبر : 41499
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

جمع آوری ۵۲۰۰ تن لجن از کانال های جنوب غرب تبریز

جمع آوری ۵۲۰۰ تن لجن از کانال های جنوب غرب تبریز
شهردار منطقه۷تبریز از اجرای عملیات لایروبی کانال های جنوب غرب تبریز و جمع آوری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن لجن از ابتدای سال جاری به صورت مکانیزه و دستی خبر داد.

به گزارش نگاه، اصغر آدی بیگ با بیان اینکه انجام عملیات پیشگیرانه از سیلابهای احتمالی از اولویت های کاری منطقه است، افزود: باتوجه به احتمال بارندگی‌های فصلی، برای جلوگیری از آبگرفتگی های کانال ها به صورت اساسی و با کمک ماشین آلات سنگین لایروبی شدند.

وی با اشاره به استمرار اقدامات لایروبی در سطح منطقه، گفت: در طرح خدمات محله ای که طبق برنامه زمانبندی در سطح منطقه انجام می شود، اجرای لایروبی و پاکسازی کانال‌ها، آبروها و نظافت و جلوگیری از انتشار ویروس و بوی نامطبوع و اقدام پیشگیرانه برای آب گرفتگی در بارش های فصلی از اهم موضوعات مورد توجه معاونت محیط زیست و خدمات شهری محسوب می شود.

شهردار منطقه۷تبریز افزود: همزمان با بارش‌های فصلی، لایروبی اساسی این کانال ها با هدف رفع انسداد کانالها و بوی نامطبوع و مانع از سرریز شدن آب‌های سطحی به سمت شهر در مواقع سیل و بارندگی جلوگیری می‌کند.

آدی بیگ عنوان کرد: جمع تناژ لایروبی شده لجن، طی ۹ ماهه اول سال در جنوب غرب تبریز، بیش از ۵هزار و ۲۰۰ تن است.

گفتنی است عملیات لایروبی آبروها بصورت روزانه در مسیر کانالها و جوبهای سطح حوزه انجام می‌شود که روزانه حدود ۸ تن لجن از جوبها تخلیه می‌شود.


امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =