کد خبر : 6242
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۳

بهره‌‌برداری از خط یک مترو ۶ هزار میلیارد ریال بودجه می‌‌خواهد/ اجرای پروژه آذربایجان متوقف شده است/ تکمیل پروژه مرکز همایش‌‌های بین‌‌المللی تبریز در گرو اعتبار ۲ میلیارد تومانی

بهره‌‌برداری از خط یک مترو ۶ هزار میلیارد ریال بودجه می‌‌خواهد/ اجرای پروژه آذربایجان متوقف شده است/ تکمیل پروژه مرکز همایش‌‌های بین‌‌المللی تبریز در گرو اعتبار ۲ میلیارد تومانی

اشرف‌‌نیا گفت: شهرداری بر تکمیل خط یک مترو تاکید دارد و با موافقت شورا می‌‌توان بودجه ویژه‌‌ای جهت پیشبرد پروژه به تصویب رساند. به گزارش نگاه، محمد اشرف‌‌نیا صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز در تشریح عملکرد کمیسیون عمران و حل و نقل عمومی با بیان اینکه در اولین جلسه پروژه قطار شهری تحت بررسی

اشرف‌‌نیا گفت: شهرداری بر تکمیل خط یک مترو تاکید دارد و با موافقت شورا می‌‌توان بودجه ویژه‌‌ای جهت پیشبرد پروژه به تصویب رساند.

به گزارش نگاه، محمد اشرف‌‌نیا صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز در تشریح عملکرد کمیسیون عمران و حل و نقل عمومی با بیان اینکه در اولین جلسه پروژه قطار شهری تحت بررسی قرار گرفت، خاطرنشان ساخت: برای نتیجه‌‌گیری بهتر تاکید بر اتمام خط یک مترو در اسرع وقت بود و در حال حاضر شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای خط یک نیاز است که با موافقت شورا و تخصیص اعتبار می‌‌توان از خط یک بهره‌برداری کرد.

وی یادآور شد: شهرداری می‌تواند در حریم‌ شهر و اراضی شهرک خاوران ۵۰۰ واحد مسکونی تحویل مردم دهد و درآمد مدنظر را کسب نماید، همچنین برای مرکز همایش‌‌های بین المللی تبریز مبلغ بیست میلیارد ریال نیاز است تا سال ۲۰۱۸ این مجموعه به بهره‌‌برداری برسد.

عضو شورای شهر تبریز بیان داشت: در سال ۷۷ احداث سد بالادستی در بارنج برای استحصال آب پیش‌بینی شده بود و مطالعات آن نیز همان زمان، صورت گرفته بود؛ این سد می‌توانست نقش موثر در پیشگیری از آلودگی آب مهرانه‌رود، توسعه فضای سبز و تبدیل منطقه به محدوده گردشگری، داشته‌باشد و اجرای آن، امروز نیز می‌توانست به عنوان یکی از پروژه‌ها، مد نظر شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه پروژه میدان آذربایجان فعلا متوقف است، عنوان کرد: ما تاکید داشتیم طرح رو باز باشد تا برای ایجاد فضای سبز مکانی در نظر گرفته شود اما بنده تاکنون مصوبه تایید این طرح را از سوی شورا ندیدم؛ در ۱۴ آبان تصمیم بر این شده است که مشاور این طرح تغییر کند اما هیچگونه نامه رسمی مبنی بر تایید این تغییر به دست ما نرسیده است.

اشرف‌‌نیا با بیان اینکه مشاور دوم بدون اخذ صورت جلسه از مشاور اول اجرای طرح روباز در میدان آذربایجان را هزینه‌‌بر خوانده است، ابراز داشت: با این حال ۵۲ میلیارد تومان مازاد بر برآورد اولیه هزینه شده و مشخص نیست که پاسخگوی این امر چه کسی است.

تقی‌‌پور از دیگر اعضاء شورای شهر نیز در این باره گفت: ۵۲ میلیارد تومان برآورد است و اگر هزینه‌‌های ۴۲ میلیارد تومانی را هم به آن اضافه کنیم بالغ بر۱۲۰میلیارد تومان به شهر تبریز تحمیل می‌شود، حال اینکه بررسی‌‌های که صورت گرفته نشان می‌‌دهد سی درصد بار ترافیکی که گره کور ایجاد کرده بود همچنان پا برجا است.

نیکو خصلت نیز اظهار داشت: می‌دانم که در شورای چهارم آقای شهین باهر با این پروژه مخالف بوده‌‌اند اما باید مقصرین این مساله پیدا شود زیرا این پروژه اگر برای ده سال دیگر بماند هزار میلیارد اعتبار می‌خواهد!

فریدون بابایی اقدم نیز با بیان اینکه اجرای پروژه آذربایجان جزو نیازهای آن مقطع بود، اعلام کرد: برای این طرح مسابقه‌‌ای گذاشته شد و در نهایت ۳ طرح برتر انتخاب گردیدند، با توجه به اینکه در قسمتی از جاده یخ زدگی دوازده سانتی متری وجود دارد نباید آسفالت ریزی با عجله صورت بگیرد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =