کد خبر : 40541
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

حضور 20 هزار دوچرخه‌سوار؛

استقبال بی‌نظیر از جشنواره «بناب شهر دوچرخه»

استقبال بی‌نظیر از جشنواره «بناب شهر دوچرخه»
بیش از ۲۰ هزار دوچرخه سوار از اقشار مختلف مردم بناب در هوای لطیف و پس از باران صبح جمعه، بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب را رکاب زدند و به شعار «بناب شهر دوچرخه» بر توسعه و ترویج ورزش و سلامتی تأکید کردند.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، اقشار مختلف مردم بناب از کودکان سه ساله تا کهنسالان بالای ۶۵ سال خانه های خود را برای برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب ترک کردند و مسیر ۶ کیلومتری مقابل اداره ورزش و جوانان تا پارک فدک بناب را رکاب زدند تا با تأکید بر شهر دوچرخه بودن شهرستان بناب روز تعطیل خود را با ورزش و تحرک آغاز کنند.

مردم همیشه در صحنه بناب در خلال برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید گلگون کفن استان آذربایجان شرقی و ۳۸۰ شهید جاوید نام شهرستان بناب را گرامی داشتند و مراتب ارادت و قدردانی خود را نسبت به جهاد و ایثار و از جان گذشتگی آن عزیزان والامرتبه که متضمن ایجاد و برقراری امنیت، آزادی و استقلال کشور بود، اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان و هیأت همراه که در مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب حضور یافتند، از دیدن جمعیت بسیار زیاد دوچرخه سوار و نیز تجمع آنان در پارک بزرگ فدک به وجد آمده و چاره ای جز تحسین این اجتماع بزرگ ورزشی نیافتند.

مراسم برگزاری بیست و دومین جشنواره دوچرخه سواری بناب با تجمع خیل بیشماری از مردم ورزش دوست شهرستان در فضای سبز پارک فدک آغاز و تا ظهر ادامه یافت و در انتها به قید قرعه به ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان هدایایی از قبیل دوچرخه، اقلام دیجیتال، لوازم ورزشی و کارت هدیه اهداء شد.

بناب باید به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی و شهری معرفی شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با ابراز خوشحالی نسبت به حضور در جمع دوچرخه سواران و اقشار مختلف مردم بناب گفت: برگزاری جشنواره دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه در بناب قدمتی طولانی و دیرینه دارد و امسال نیز خیلی با شکوه برگزار شد بر این اساس چرا باید این عنوان بنام این شهر ثبت نشود؟!

سیدمحمد پولادگر با اشاره به سخنان نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین دستاوردهای ورزش و بویژه ورزش همگانی تحکیم روابط خانواده است، بهتر است این همایش بنام همایش دوچرخه سواری خانوادگی ثبت شود تا همه بدانند که همه اهالی خانه در این همایش نقش دارند و این شور و نشاط همگانی ایجاد شده ادامه پیدا کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان سپس با اشاره به آمار نه چندان خوب ورزش همگانی، اظهار کرد: سن آمار کم تحرکی و چاقی به سنین هفت و هشت سال رسیده و این زنگ خطری برای همه ماست و باید فرهنگ ورزش را بین خودمان ترویج کنیم.

پولادگر افزود: هر چقدر هم که مسئولان در خصوص اشاعه ورزش تلاش کنند، اگر تک تک مردم خودشان در این رابطه همت نکنند فایده ای ندارد و فرهنگ ورزش باید بین همه ما جاری و ساری شود.

وی با بیان اینکه هم سن و سالان من یادشان هست که وسیله نقلیه دوچرخه شأن و اعتباری در بین ما داشت؛ خاطرنشان کرد: من امروز در بین دوچرخه های شما دوچرخه هایی با قدمت ۵۰ ساله دیدم و این یعنی فرهنگ ورزش و فرهنگ انرژی و نشاط در بطن این مردم و این شهر هست.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اینکه این همایش بعد از ۲۲ دوره اینقدر باشکوه برگزار می شود و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شده است، نشان دهنده قدمت ورزش و قدمت اهمیت شما به ورزش و تحرک در بطن این جامعه و این شهر است.

پولادگر یادآور شد: همین دوچرخه های قدیمی که با این سن هنوز سر پا نگه داشته اید و برخی نیز بسیار خوب نگهداری شده اند، نشان می دهد که چقدر شما این فرهنگ را بین خودتان داشتید و هنوز هم زنده نگه داشته اید و من امیدوارم که این شهر به عنوان شهر نمونه توسعه ورزش همگانی و شهری که یک قدم بزرگ و بلند در این سال ها به سمت ترویج فرهنگ ورزش در بین خودشان برداشته اند، به جامعه ایرانی معرفی شود و همه این شهر را به عنوان یک شهر الگو و نمونه در ترویج فرهنگ ورزش همگانی برای خود الگو قرار دهند.

وی با تشکر از نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، مسئولان ورزش شهر و همه کسانی که تلاش کرده اند تا فرهنگ ورزش بین مردم جاری و ساری شود؛ گفت: قطعاً و یقیناً جامعه ای که با فرهنگ ورزش عجین شود، شادابی، نشاط، امید، انگیزه و ایمان در آن جامعه قدرت و شکوه بیشتری دارد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و دوچرخه از دیرباز یک وسیله سودمند برای ورزش و حمل و نقل نزد مردم این دیار بشمار آمده است بطوری که کودکان از سنین سه سالگی دوچرخه سواری را آموخته و بسیاری از مسافرت های شهری خود را از خانه تا مدرسه، محل کار، خرید، گشت و گذار و ورزش با استفاده از این وسیله پاک انجام می دهند.

امروزه با افزایش تعداد خودروها و قرارگرفتن خودور به عنوان وسیله نقلیه اصلی بسیاری از خانوارها خوشبختانه دوچرخه همچنان جایگاه خود را در منازل مردم این شهرستان حفظ کرده و جالب تر اینکه با گسترش دوچرخه های کوهستان و دنده دار در بین جوانان، دوچرخه های قدیمی هنوز هم محبوب بسیاری از مردم شهرستان بوده و از آنها استفاده می کنند و بطور متوسط در هر خانه ۲ دستگاه دوچرخه یافت می شود و به عبارتی مردم بناب دوچرخه را یکی از لوازم ضروری در خانه می دانند و همچنان از آن به نحوی استفاده می کنند و به همین خاطر شهر بناب عنوان«شهر دوچرخه» را یدک می کشد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − نه =