کد خبر : 41773
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۸

اجرای همزمان سه پروژه کلان عمرانی با هدف رفع ترافیک شهری تبریز توسط شهرداری منطقه ۲

اجرای همزمان سه پروژه کلان عمرانی با هدف رفع ترافیک شهری تبریز توسط شهرداری منطقه ۲
شهردار منطقه ۲ از تلاش مجموعه تلاشگران این منطقه برای اجرای سه پروژه عمرانی برای رفع ترافیک شهری و تسهیل تردد شهروندان خبر داد.

به گزارش نگاه، موسی علی‌پور زنوزی با اعلام این خبر گفت: سه پروژه عمرانی که دو پروژه آن بصورت فرامنطقه ای است، برای رفع ترافیک شهری و سهولت تردد شهروندان توسط این منطقه اجرا می شود.

شهردار منطقه ۲ مهمترین پروژه روان سازی عبور و مرور شهری را تقاطع غیرهمسطح قراملک از پروژه های فرامنطقه ای واقع در حوزه شهرداری منطقه ۶ اعلام و تصریح کرد: این پل روگذر از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار بوده و عملیات خاکبرداری و شمع گذاری، احداث فونداسیون و پایه های این پل با پیشرفت رو به رشدی در حال اجرا است.

علی‌پور افزود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه که دارای معماری خاص و جدید به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر است شاهد تسهیل تردد شهروندان از غرب تبریز و روان سازی ترافیک شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲ دومین پروژه فرامنطقه ای واقع در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ را طرح تملک مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح (انقلاب) به کوثر شرقی نام برد و افزود: این منطقه برای تردد بدون ترافیک وسایل نقلیه شهری و روان سازی عبور و مرور از مرکزی ترین مسیر شهر تبریز درحال تملک پروژه فرامنطقه ای مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح (انقلاب) به کوثر شرقی است و تاکنون ۳۳ ملک واقع در مسیر توسط هیئت ارزیابی قیمت گذاری شده و با پرداخت غرامت توسط این منطقه هشت ملک واقع در مسیر تملک و تخریب شده است.

وی افزود: ۶۴ ملک تجاری و مسکونی واقع در مسیر توسط تلاشگران اداره املاک و مستغلات شهرداری منطقه ۲ در حال طی مراحل تملک است.

علی‌پور، در توضیح این پروژه فرامنطقه ای واقع در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ تصریح کرد: مسیرگشائی ۳۵ متری مفتح (انقلاب) به کوثر شرقی به طول ۲۵۵ متر، در فاز اول تملک ۶۵۰ میلیاردریال هزینه دربرخواهد داشت.

شهردار منطقه ۲ افزود: انجام این مسیرگشائی تردد بدون ترافیک از مسیرهای همجوار از جمله ۱۸ متری آزادگان و سعیدآباد را به آسانی فراهم می کند و پس از اتمام آزادسازی املاک واقع در مسیر، عملیات عمرانی آن با انجام آسفالت ریزی، احداث پیاده رو و جدول گذاری به اجرا درمی آید.

وی سومین پروژه رفع ترافیک شهری را مسیرگشائی ۳۵ متری ابرار واقع در حوزه شهرداری منطقه ۲ نام برد و تصریح کرد: اساس ریزی این پروژه توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲ به اتمام رسیده و این پروژه آماده آسفالت ریزی شده که به محض مساعد شدن شرایط جوی آسفالت ریزی آن به انجام می رسد.

علی‌پور افزود: برای اجرای این پروژه روان سازی عبور و مرور شهری احداث رفوژ وسط مسیر، دیوار حائل و جدول گذاری به انجام رسیده است.

به گفته شهردار منطقه ۲، با انجام بازگشائی این مسیر به طول ۱۳۰ متر، تسهیل عبور و مرور شهروندان و اهالی محل از سوی شهرک یاغچیان به کوی باغچه بان و به سایر مسیرهای محدوده ائل گلی به آسانی امکانپذیر می شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + هشت =