کد خبر : 39341
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

۲۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد

۲۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال، ۲۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۷۲ کنتور هوشمند در چاه های مجاز نصب شد.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۳ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه ها نیز قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: با هدف اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، تعداد ۱۰۴ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه های غیرمجاز جدید جلوگیری شد.

غفارزاده با بیان اینکه با اقدامات انجام شده از برداشت غیرمجاز ۸.۴ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد، ادامه داد: در این مدت از اضافه برداشت تعداد ۵۲ حلقه چاه مجاز نیز از طریق تقلیل یا پلمب جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۱۷۰ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها بوده و اقدامات لازم در این راستا در حال انجام است.

در سال آبی گذشته حجم آب های زیرزمینی استان نسبت به متوسط ۴۰ ساله ۸۷.۷۱ میلیون مترمکعب کاهش داشت، مساحت این آبخوان ها بیش از سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع است که تراز آبی و حجم ۲۱ آبخوان در سال آبی گذشته منفی و تنها چهار آبخوان ترکمانچای، ملکان، بستان آباد و مهربان به ترتیب مثبت ۱۰۳، ۱۶، ۱۵ و ۲۱ سانتیمتر بود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =