کد خبر : 17527
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

ماشین‌سازی تبریز به کجا می‌رود؟

ماشین‌سازی تبریز به کجا می‌رود؟

در فصل جاری و در بازار نقل و انتقالات بازیکن، این سرمربی اما به سراغ بازیکنان لیگ برتری رفته و در تمامی پست‌ها بازیکنانی به خدمت گرفته است که با حضور آنها، بعید به نظر می‌رسد فرصتی برای حضور و عرض اندام بازیکنان جوان و بومی وجود داشته باشد. تبریزمن- سرویس ورزشی: سبز قباهای آذربایجان

در فصل جاری و در بازار نقل و انتقالات بازیکن، این سرمربی اما به سراغ بازیکنان لیگ برتری رفته و در تمامی پست‌ها بازیکنانی به خدمت گرفته است که با حضور آنها، بعید به نظر می‌رسد فرصتی برای حضور و عرض اندام بازیکنان جوان و بومی وجود داشته باشد.

تبریزمن- سرویس ورزشی: سبز قباهای آذربایجان فصل آتی را با هدایت رسول خطیبی آغاز خواهند کرد. موفق‌ترین سرمربی بومی استان که  خاطرات خوب بازی‌های تراکتور او با سرخابی‌های تهران، نوستالژی فوتبال‌دوستان تبریز شده است.

حضور خطیبی در رأس کادر فنی یک تیم لیگ برتری از استان، یعنی تولد دوباره فوتبال بومی و تفکرات بومی‌سازی فوتبال در آذربایجان که این سرمربی بارها در تیم‌هایی که هدایت آن را برعهده داشته، نشان داده است.

در فصل جاری و در بازار نقل و انتقالات بازیکن، این سرمربی اما به سراغ بازیکنان لیگ برتری رفته و در تمامی پست‌ها بازیکنانی به خدمت گرفته است که با حضور آنها، بعید به نظر می‌رسد فرصتی برای حضور و عرض اندام بازیکنان جوان و بومی وجود داشته باشد.

البته شاید بتوان حدس زد که خطیبی جوانان بومی را جایگزین و یا در کنار بازیکنان لیگ برتری جذب شده، بازی خواهد داد، ولی آنچه که مسلم است در فوتبال امروز هیچ سرمربی نتیجه را فدای جوانگرایی و بومی‌سازی نکرده است. رسول خطیبی هم از این قاعده مستثنی نیست و بایستی جوابگوی هزینه‌ای که مالک باشگاه انجام می‌دهد، باشد.

آخرین بازیکنی که این سرمربی بومی به جمع شاگردان خود اضافه کرد، دروازه‌بان سابق تراکتور و صبای قم بود که علاوه بر عملکرد ضعیفش در دروازه سرخپوشان آذربایجان، حواشی و کنتاکتی هم با هواداران این تیم داشت.

فارغ از رنگی بودن این بازیکن و اظهار علاقه به پرسپولیس تهران در پخش زنده تلویزیونی، که بایستی برای این مورد هم برنامه‌ای داشته باشیم، این بازیکن عملکرد قابل قبولی در درون دروازه تراکتور نداشت و پس از جدایی از این تیم نیز حواشی زیادی بین او و هواداران سرخپوشان آذربایجان پدید آمد که دست آخر مجبور به عذرخواهی شد.

حامد لک، شاید قد و قواره یک دروازه‌بان خوب را داشته باشد و یا در برخی از خروج‌هایش موفق عمل کند، ولی شوت‌گیر خوبی نیست و هر تیمی که از ضعف این بازیکن اطلاع داشته باشد، روی آن نقطه کار خواهد کرد.

 این دروازه‌بان شوت‌های راه دور را را نمی‌تواند تک ضرب گرفته و یا دفع کند و بازیکنان تیم‌های مختلف بارها از این نقطه ضعف وی بهره برده‌اند و در ریباند به گل رسیده‌اند. این هم از مواردی است که مربی دروازه‌بانان ماشین‌سازان بایستی روی آن کار کند.

در هر صورت،  کاش خطیبی فرناندو دخسوس برزیلی را مرخص نمی‌کرد و این دروازه‌بان موفق و با اخلاق خارجی در فوتبال ایران را به راحتی از دست نمی‌داد. دخسوس اگر مدافعین کاربلدی چون شفیعی در کنارش باشند، به سختی گل می‌خورد.

هر چند در این برهه از وضعیت اقتصادی کشور و افزایش قیمت دلار، حضور این بازیکن در تیم شاید برای سبزقباها گران تمام می‌شد ولی می‌توانستند با مذاکره و قناعت در پست‌های دیگر، این بازیکن را حفظ نمایند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =