کد خبر : 29293
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰

تبریز همواره مأمن فرهیختگی و انسان‌دوستی بوده است

تبریز همواره مأمن فرهیختگی و انسان‌دوستی بوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از اثر بشیر صلح و دوستی، بر تمرکز شهر تبریز در جهت نمایاندن جلوه‌های صلح و مهربانی تأکید کرد.

به گزارش نگاه، حکیمه غفوری در بازدید از مجسمه بشیر صلح و دوستی گفت: تبریز از دیرباز مأمن فرهیختگی و انسان‌دوستی بوده و تاریخ این شهر با مفهوم صلح عجین شده است.

وی که در حاشیه مراسم رونمایی از اثر “بشیر صلح و دوستی” سخن می‌گفت با تأکید بر رشادت‌های جوانان ایران در راه دفاع از وطن و نهادینه کردن صلح افزود: خالق این اثر با ایده‌پردازی خلاقانه توانسته فرهنگ مترقی ایرانی و اسلامی را به بهترین نحو معرفی کرده و این اقدام بزرگی در جهت شناساندن صحیح ایران شیعی است.

غفوری خلق چنین آثاری را حرکتی بزرگ در مقابل تحرکات استکبار جهانی در ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی خواند و افزود: این اثر معرف فرهنگ تشیع اصیل و گفتمان انسان‌دوستی ایرانی است که با دستان هنرمند بزرگ تبریزی خلق شده و اینک در معرض دید جهانیان قرار گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش با قدردانی از خانواده فرهنگی شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و فرهنگسرای الغدیر به جهت تمرکز بر فعالیت‌های مستمر فرهنگی و ماندگار، حمایت از هنرمندان را اولویت این شورا عنوان کرد و با ابراز خرسندی از معرفی جهانی این اثر اظهار داشت: استاد دکتر قنبری به زیبایی گفتمان ایرانی و اسلامی را در این اثر متجلی ساخته و تبریز را که همواره منادی صلح و دوستی بوده به بهترین نحو معرفی کرده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =