کد خبر : 28401
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

گردشگری مذهبی آذربایجان‌شرقی باید برجسته شود

گردشگری مذهبی آذربایجان‌شرقی باید برجسته شود

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: گردشگری مذهبی این استان و تبریز ظرفیت بسیار مهمی است که باید برجسته‌سازی شود.

به گزارش نگاه، علیرضا بایرام زاده روز چهارشنبه در نشست مشترک با نمایندگان استانداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و سپاه عاشورا، افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز دارای ظرفیت‌های ارزشمند و غنی در حوزه گردشگری مذهبی است، لذا برای معرفی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور و ارائه خدمات ویژه برای زائران بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، همکاری همه‌ جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه امری ضروری است.
وی افزود: در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان از ظرفیت تشکل‌های مردمی به‌ صورت ویژه بهره خواهیم برد تا در کنار همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی، بسته‌های سفر مذهبی به استان را با شرایط ویژه برای گردشگران ارائه دهیم.
بایرام زاده ادامه داد: در سال‌های اخیر به منظور رونق بخشی به صنعت توریسم تلاش‌های بسیاری برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشور صورت گرفته که در این میان برجسته کردن ظرفیت‌های گردشگری در حوزه مذهبی و زیارتی نیز می‌تواند در معرفی داشته‌های معنوی موثر باشد.
به گزارش ایرنا، وجود ۲۲۰ امامزاده و افزون بر ۳۰۰ بقاع متبرکه در آذربایجان شرقی و اجرای آیین ها و مراسم های ویژه دینی و مذهبی در شهرها و روستاهای این استان از جمله ظرفیت های گردشگری مذهبی است که می تواند همه ساله گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند.
آیین عزاداری ماه محرم در بازار تاریخی و مسقف تبریز از جمله این مراسم هاست که علاوه بر مردم آذربایجان، اهالی سایر شهرها و استان ها نیز برای حضور در این مراسم که ۵ روز به طول می انجامد، به تبریز سفر می کنند.  

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =