کد خبر : 28375
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

چند شهر توریستی ترکیه که نباید از دست بدهید!

چند شهر توریستی ترکیه که نباید از دست بدهید!

در سفر به ترکیه آنقدر تنوع جاهای دیدنی زیاد است که اغلب مسافران نمی‌دانند از کجا باید شروع کرد. ما در این مطلب قصد داریم شهرهای ویژه ترکیه را معرفی کنیم که جاذبه‌های بسیار شگفت‌انگیزی دارند و کمتر معرفی شده‌اند.

ازمیر، استانبول آینده

استانبول آینده می‌تواند عنوان بسیار واضحی برای معرفی شهر ازمیر ترکیه (Izmir) باشد زیرا در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق میسرمی‌شود. با اینکه ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، مملواز امکانات، جاهای دیدنی و از همه مهم‌تر کافه‌های دنج و شیک است؛ هنوز از دید بسیاری از توریستان دور باقی مانده است. ولیکن با سیر صعودی محبوبیت آن، دیری نمی‌پاید که هر توریست، شهر ازمیر ترکیه را پس از استانبول در لیست گردشگری خود جای دهد. بنابراین اگر در شهرهای ترکیه به دنبال استانبولی آرام‌تر، زیباتر و خلوت‌تر هستید به ازمیر بیایید. همچنین توصیه می‌کنیم بازدید از بازار ازمیر ترکیه (Kemeralti) را به آخرین مقصد سفر خود موکول کنید؛ در غیر این صورت با تنوع بسیار زیاد کافه‌ها، رستوران‌ها با غذاهای محلی بی‌نظیر، کلیساها و… دیگر پولی برای ادامه‌ی سفر نخواهید داشت!

چند شهر توریستی ترکیه,شهرهای توریستی ترکیه,ازمیر از شهرهای توریستی ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

در ادامه برخی جاهای دیدنی شهرهای ترکیه (ازمیر) را معرفی می‌کنیم:

• منطقه کوناک (konak) : آثار باستانی مهم ازمیر مانند برج ساعت و آسانسور.

• منطقه آلسانچاک (Alsancak) : قطب مهمانی و خرید ازمیر.

• منطقه کارشیاکا (Karsiyaka) : بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب.

• تفرجگاه و پارک کوردون (kordonboyu) : سواحل نفس‌گیر، معروف ترین پارک ساحلی ازمیر، مکانی عالی برای پاتوق، رستوران‌های مشهور با غذاهای دریایی فوق‌العاده.

• شهر آلاچاتی (Alacati) : پایتخت توربین بادی ترکیه، استراحتگاه ساحلی با چشم‌انداز بسیار زیبا و امکانات موج سواری، خیابان‌های رنگارنگ و خانه های سنگی که سرشار از بوی مطبوع نوشیدنی‌ها و غذاهاست.

جزیره کِکوا (کاراولا) ، بهشت کوچک آنتالیا

برای توصیف‌کردن جاذبه های گردشگری این جزیره نیازی به پیداکردن کلمات و توضیحات دشوار نیست زیرا تصاویر محسورکننده‌ی آن به خودی‌خود گویای همه چیز است.

مکان های دیدنی ازمیر,جزیره کِکوا (کاراولا) بهشت کوچک آنتالیا

جزیره کِکوا، بهشت کوچک آنتالیا

در بین شهرهای جذاب ترکیه، این جزیره‌ی غیرمسکونی محل مناسبی برای داشتن یک روز عالی، زیبا و هیجان‌انگیز است. محال ممکن است به این منطقه سفر کنید و در دل طبیعت غرق نشوید. شت‌وگذار با قایق، غواصی، شنا و جت اسکی لحظات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد. همچنین در مسیر رسیدن به این تمدن گمشده، با روستاهای کوچک و رستوران‌های سنتی‌ای برخورد خواهید کرد که بوی دلپذیر غذاهای ترکی شما را وادار به تست‌کردن آن‌ها می‌کند؛ البته ناگفته نماند برای خرید صنایع دستی این منطقه یا غذاهای محلی آن، هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.

جزیره ککوا (Kekova Island) درواقع خرابه‌های یک شهر باستانی بزرگ به‌نام لیکیان (Lycian city)  است که پس از زلزله‌ی بزرگی در قرن دوم ویران شد و به زیر آب فرو رفت. امروزه هنوز هم می‌توان باقیمانده‌های این شهر را مشاهده کرد که در چند متری زیر آب‌های شفاف مدیترانه جلوه می‌کنند. بنابراین اگر تمایل رفتن به مسافرتی هیجان‌انگیز و بازدید از شهرهای ترکیه دارید، می‌توانید با مراجعه به قاصدک۲۴ از قیمت بلیط هوپیما آگاه شوید و در صورت نیاز بلیط هواپیما استانبول ( https://b2n.ir/j22993 ) ، بلیط هواپیما ارزان، بلیط هواپیمایی ماهان و… را خریداری کنید. 

آنکارا، پایتخت تجاری ترکیه یا تفریحی؟

افراد زیادی بر این باور هستند که شهر آنکارا ترکیه (Ankara) فقط پایتخت تجاری با ساختمان‌های بلند و مراکز مدرن است ولیکن باید بدانید جاهای دیدنی آنکارا بسیار بیشتر از چیزی‌ست که تصور می‌کنید. این مکان از شهرهای دیدنی ترکیه چیزی کم ندارد و شما می‌توانید از آثارهای باستانی و مقبره های باشکوه تا رستوران‌ها و کافه‌های شیک آن دیدن کنید. همچنین اگر تمایل‌به کشف رازورمزهای تاریخ ترکیه دارید سری به موزه تمدن آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations) بزنید که در بین شهرهای ترکیه منحصربه‌فرد است. این موزه نه تنها دلیل کافی برای گنجاندن آنکارا در برنامه بازدید شما از شهرهای ترکیه است؛ بلکه بهترین مکان برای مطالعه و آگاهی از گستره‌ی کامل تاریخ آناتولی قبل از دوران کلاسیک شناخته می‌شود.

پربازدیدترین جاذبه آنکارا و مهمترین مکان زیارتی مدرن در شهرهای ترکیه، آرامگاه آتاتورک (آنیت کابیر، Anitkabir) است. شاید برایتان جالب باشد بدانید سخنرانی های آتاتورک در این مقبره با کتیبه های طلاکاری شده چنان شما را حیرت‌زده خواهد کرد که نمی‌توانید بدون عکاسی از این منطقه عبور کنید. همچنین می‌توانید در ارگ آنکارا  (hisar)به گشت‌وگذار بپردازید و از مسیرهای پر پیچ‌وخم آن که مملو از کارگاه‌های صنایع دستی سنتی و فروشگاه های عتیقه فروشی است، دیدن کنید. ناگفته نماند که این منطقه‌ی باستانی به دوران بیزانس تعلق دارد و فرصت بی‌نظیری برای خرید سوغاتی است.

از دیگر جاذبه های دیدنی شهرهای ترکیه (آنکارا) :

• موزه هنر و مجسمه سازی دولتی Ankara Painting and Sculpture Museum))

جزیره کِکوا,جزیره کِکوا از شهرهای جذاب ترکیه,قاصدک24

پربازدیدترین جاذبه آنکارا آرامگاه آتاتورک اشت

• پارک گنچلیک Gençlik Park)) ، فرصت رهایی از شلوغی شهر

• دریاچه اِمیر Eymir Lake)) ، محبوب‌ترین استراحتگاه آنکارا

آنتالیا و دوستداران سواحل دریایی بِکر

آنتالیا، از شهرهای دیدنی ترکیه و همچنین از مقاصد گردشگری مشهور در دنیا نام برده می‌شود. این شهر مملو از جاهای دیدنی و استراحتگاه‌های لذت‌بخش است. اگر برای داشتن تجربیات منحصربه‌فرد و همچنین روحیه‌بخش آماده هستید؛ به شهر آنتالیا ترکیه (Antalya) سفر کنید.

همچنین براساس اولویت‌های موردعلاقه‌ی خود که می‌تواند ابتدا مناطق تاریخی، تفریحی یا طبیعت و فضای سبز باشد؛ می‌توانید به‌ترتیب از دروازه هادریان Hadrian Castle Gate)) ، آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium) و آبشار دودن (Duden waterfalls) دیدن کنید. ولیکن اگر تمایل‌به گشت‌وگذار در سواحل بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ی این شهر دارید که از پرطرفدارترین و بهترین سواحل ترکیه است؛ به منطقه لارا و کنیالتی (Konyaalti) بروید تا لحظات شگفت‌انگیزی را تجربه کنید.

بودروم (بُدروم) ، عجایب هفت گانه جهان

مکان های دیدنی آنکارا,جاذبه های دیدنی آنکارا,آنتالیا از شهرهای دیدنی ترکیه

بودروم از شهرهای مهم ترکیه

بودروم از شهرهای مهم ترکیه (Bodrum) و یکی‌از مدعیان عالی برای کسب عنوان بهترین شهر برای اقامت در ترکیه معرفی می‌شود. این مکان روزگاری میزبان یکی از عجایب هفت گانه جهان یعنی آرامگاه هالیکارناسوس (مقبره ماسول، Mausoleum at Halicarnassus) بوده و اکنون تنها ویرانه‌هایش باقی مانده است.

افزون‌بر آن از دیگر جاهای دیدنی بودروم می‌توانیم به:

• موزه باستان شناسی زیر آب بودروم

• ساحل Kadikalesi

• قلعه بودروم

• کافه های زیبا، رستوران‌های معروف و کلوپ‌های شبانه‌ی پُرشور

اشاره کنیم که به شما نشان می‌دهند بدروم می‌تواند پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در زمینه‌ی گردشگری باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =