کد خبر : 27407
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

حاج قاسم: جوانان قفقاز جزو اولین یاران امام زمان(عج)

حاج قاسم: جوانان قفقاز جزو اولین یاران امام زمان(عج)

سردار اسدبیگی گفت: حاج قاسم معتقد بود که جوانان و مومنین قفقاز جزو اولین یاران امام زمان (عج) هستند و این را با اعتقاد کامل میگفت.

سردار اسدبیگی گفت: حاج قاسم معتقد بود که جوانان و مومنین قفقاز جزو اولین یاران امام زمان (عج) هستند و این را با اعتقاد کامل میگفت.

سال‌ها طول خواهد کشید تا ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی معلوم شود. حاج قاسم از زمان حضور در سپاه قدس، همواره افق دید بزرگی برای همبستگی ملت‌های مسلمان و آزادیخواه ترسیم و قدم‌های بسیار بزرگی در این مسیر برداشته بود.

نگاه حاج قاسم به کشورها به اقتضای تاریخ، فرهنگ، آداب، رسوم و شخصیت مردم کشورها بود و با مردم هر کشوری به گونه‌ای رفتار میکرد که با خاستگاه اجتماعی و فرهنگی آنها نسبت تنگاتنگی داشت.

شهید سلیمانی: جوانان قفقاز جزو اولین یاران امام زمان(عج) هستند

نگاه فرمانده شهید سپاه قدس به مردم و جوانان قفقاز و کشور آذربایجان در نوبه خود قابل توجه است. سردار محمدرضا اسدبیگی، ار فرماندهان جبهه مقاومت و از معاونان و همرزمان نزدیک سردار سلیمانی، به نقل خاطراتی از نحوه مواجهه حاج قاسم با جوانان و مسلمانان منطقه قفقاز میپردازد.

اسدبیگی در ویژه برنامه جانِ ایران که از شبکه سهند پخش شد، میگوید: حاج قاسم معتقد بود که جوانان و مومنین قفقاز جزو اولین یاران امام زمان (عج) هستند و این را با اعتقاد کامل میگفت. یک‌بار به ایشان گفتم، شما که این مطالب را میگویید، مطالب بسیار سنگین و بزرگی است. آیا برای این سخنان دلایل و استناداتی دارید؟ که فرمود، بلی من مطالعه کرده‌ام و میدانم، اولین افرادی که به امام زمان(عج) در عصر ظهور ملحق خواهند شد، مردم آذربایجان هستند.

اقدامات حاج قاسم در جنگ اخیر قره‌باغ هویدا شد

او ادامه می‌دهد: ایشان در بخش دیگری از سفارش خود مدام میفرمود که: جوانان و مردم آذربایجان، ایتام آل محمد(ص) هستند و باید تلاش کرد تا این افراد به هویتشان بازگردند. علت سخنان حاج قاسم، به دلیل هویت زدایی و لگدمال شدن هویت مردم شیعه آذربایجان در دوران حاکمیت تزاری و کمونیستی بود که در طول بیش از ۷۰ سال تلاش کرده بودند تا اصالت مردم آذربایجان را تغییر دهد.

اقداماتی که در آن برهه برای احیای هویت اعتقادی و اسلامی مردم مسلمان قفقاز و روسیه انجام شد، نتیجه‌اش در جنگ اخیر آذربایجان و ارمنستان مشهود بود. آنجایی که غالب نیروهای آذربایجانی را جوانان مومن، معتقد و شیعه آذربایجان تشکیل میدادند. در جنگ اخیر نقش اصلی را رزمندگان جوان و مسلمان آذربایجان ایفا کردند هرچند در رسانه‌های آذربایجان این موضوع نادیده گرفته شد.

ماجرای تشکیل گروه حسینیون در سوریه

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل گروه‌های مقاومت در بحران سوریه اشاره میکند و میگوید: گروه‌های مختلفی در زمان جنگ سوریه در داخل این کشور ایجاد شد که مدتی بعد به نام زینبیون، فاطمینون، حزب‌الله و حیدریون نام‌گذاری شدند.

این گروه‌ها شامل شیعیان و یا سنی‌های کشورهای مختلف بودند. در بین این‌ها، گروه دیگری بنام گروه حسینیون هم به وجود آمد که متشکل از شیعیان و مسلمانان کشورهای حوزه CIS یا همان کشورهای مستقل شده از شوروی سابق بود. رزمندگان این گروه از روسیه، کشورهای حوزه قفقا و ترکیه بود و حتی میتوان گفت آذری زبان‌های شیعه‌ی حاضر در کشورهای اروپایی همچون آلمان نیز به این گروه ملحق شده بودند. این گروه با اینکه تعداد چندان زیادی را شامل نمیشدند، اما در عرصه سوریه نمود ظاهری پیدا کرده و حاج قاسم این گروه را به خوبی شناخته بود.

سفارش حاج قاسم درباره مردم قفقاز

همرزم و معاون سردار سلیمانی در جنگ سوریه، با بیان خاطره‌ای از گروه حسینیون می افزاید: در یکی از روزهایی که حاج قاسم در منطقه حضور داشت یکی از اعضای گروه حسینیون، خودش را به حاج قاسم رساند و گزارشی در خصوص حسینیون و اقدامات انجام یافته به حاج قاسم ارائه داد. پس از آن از من پیش حاج قاسم گلایه کرد. او گفت که من آنها را اذیت میکنم و اجازه نمیدهم تا گروه حسینیون بیش تر از این در سوریه فعالیت کنند و یا افراد جدیدی را اعزام کنند.

پس از آن، حاج قاسم خطاب به من توضیحات خواست و من گفتم که به دلیل محدودیت‌ها امکان حضور افراد بیشتر از این گروه وجود ندارد. به این خاطر که حضور بیشتر این افراد در سوریه برای خودشان و ما تبعات دارد. حاج قاسم آنجا به من فرمود که حق نداری جلوی اینها را بگیری و از طرفی باید به این افراد رسیدگی کرد.

anaj/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 14 =