کد خبر : 27293
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

نتیجه ۴۰ درصد آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است

نتیجه ۴۰ درصد آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، گفت: روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود. به گزارش نگاه، محمدحسین صومی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و تیم ماه قبل تجربه کردکه بعد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد نتیجه آزمایش‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت است، گفت: روزانه حدود ۲۲۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود.

به گزارش نگاه، محمدحسین صومی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: آذربایجان شرقی موج دوم کرونا را یک و تیم ماه قبل تجربه کردکه بعد آمار مبتلایان پایین آمد، اما اکنون دوباره شیب به تدریج بالا می رود.
وی با بیان اینکه روزانه سه چهار نفر فوتی کرونا در استان داریم، اظهار کرد: تا سیزدهم شهریور ماه جاری وضعیت آذربایجان شرقی از نظر ابتلا به کرونا عادی بود، اما اکنون روند به تدریج افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بستری و بقیه سرپایی درمان می شوند، اضافه کرد: مراکز ۱۶ ساعته ما برای ارایه خدمات در زمینه کرونا همچنان فعال هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورزقان، هوراند و اسکو به عنوان شهرستان های سفید استان از نظر آمار ابتلا به کرونا نام برد و گفت: در اسکو هم تعداد مبتلایان و هم فوتی های ناشی از کرونا به نسبت به جمعیت پایین است.
وی با اشاره به اینکه عدم ارتباطات بین افراد بیشترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد، یادآوری کرد: میانگین سن مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۵۳ سال کاهش یافته و بیشترین تعداد مبتلایان ۴۰ ساله ها هستند.
صومی با بیان اینکه متوسط سن فوتی های کرونا در استان ۶۹ سال است، اعلام کرد: ۸۴ درصد فوتی ها بیماری زمینه ای دارند.
وی ادامه داد: فوتی های ناشی از کرونا در بین زنان آذربایجان شرقی در حال نزدیک شدن به مردان است، در حالی که قبلاً آمار فوتی های مردان دو برابر زنان بود.
وی با اشاره به اینکه هر چه شهرستان ها کوچک تر باشند، احتمال ابتلای اطرافیان به کرونا به دلیل سطح بیشتر ارتباطات خانوادگی و خویشاوندی افزایش می یابد، اضافه کرد: بیشترین تعداد بستری های کرونا در بستان آباد و بیشترین شناسایی مبتلایان به این بیماری در بناب بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه درصد ابتلا به کرونا در شهرها بیشتر از روستاهاست، گفت: در زمان حاضر ملکان، میانه، مراغه، کلیبر، عجب شیر، سراب و آذرشهر از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز هستند. 
وی افزود: وضعیت شهرستان های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان آباد نیز از نظر آمار مبتلایان به کرونا زرد و بقیه شهرستان های استان از جمله تبریز در وضعیت نارنجی هستند.
وی با بیان این که هم اکنون ۷۰۰ نفر بستری کرونایی در آذربایجان شرقی داریم، تاکید کرد: مراعات نسبی، اما دایمی دستور العمل های بهداشتی بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کروناست.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =