کد خبر : 26983
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فعالان بازار سرمایه هیجانی رفتار نکنند

فعالان بازار سرمایه هیجانی رفتار نکنند

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه نباید هیجانی رفتار کنند گفت: روند بازار سرمایه صعودی خواهد شد.

 کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه نباید هیجانی رفتار کنند گفت: روند بازار سرمایه صعودی خواهد شد.

به گزارش نگاه، علی مهدیون روز پنجشنبه در گفت‌ و گویی در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به رشد بی وقفه شاخص کل بورس اوراق بهادار در تیر ماه، روند اصلاحی بازار سرمایه قابل پیش بینی بود اما در این میان برخی از عوامل داخلی مانند خبر لغو پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم، کاهش اعتبارات کارگزاران، کاهش نصاب صندوق‌های درآمد ثابت برای خرید سهام، آزادسازی سهام عدالت، دو بخشی شدن زمان انجام معاملات بورس و چند عامل دیگر باعث شد تا سهامداران با رفتار هیجانی بر اصلاح فراتر از انتظار بازار دامن بزنند و ما شاهد اصلاح ۱۵ درصدی شاخص کل بورس در روزهای گذشته بودیم.  
این کارشناس بازار سرمایه افزود :خوشبختانه در روزهای اخیر تصمیمات خوبی در سازمان بورس و اوراق بهادار و مجموعه فعالان حقوقی بازار اتخاذ شد که با رقم خوردن حجم معاملات مناسب در روز های گذشته نقش بسزایی در تعادل بازار و جمع شدن بعضی از صف‌های فروش شد.  
مهدیون اظهار کرد: انتظار می رود تا پایان هفته پیش رو، اصلاح بازار سرمایه به پایان برسد و فشارها برای فروش کم شود. البته به پایان رسیدن اصلاح به معنای رشد دسته جمعی قیمت‌ها در بازار سهام نیست.  
وی در خصوص  ادامه  روند بازار بورس گفت: با توجه به رویکرد دولت در مهار تورم و هدایت نقدینگی به بازار سرمایه، روند بازار همچنان صعودی خواهد بود اما  این صعود در صنایعی که خبرهای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و یا  تحولات  مثبت در صورت های مالی  خود دارند بیشتر خواهد بود.  
وی با بیان اینکه در ادامه روند بازار شاهد رشدهای همگانی نمادها نخواهیم بود افزود :در ماه های گذشته، تحلیل بازار جای خودش را به قدرت پول و هجوم نقدینگی داده بود که پیش بینی می شود از این به بعد شاهد رشد منطقی و حساب شده تر قیمت شرکت های بورسی باشیم.   
مهدیون ضمن دعوت از فعالان بازار بورس به پرهیز کردن از رفتار های هیجانی گفت:  فراز و فرودهای مقطعی ‌بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است و سهامداران در نظر داشته باشند که بازار به طور حتم در مسیر صعودی خود اصلاح را تجربه خواهد کرد و روند منفی بازار به معنای تغییر مسیر اصلی و انتهای رشد شاخص بورس نیست زیرا اتفاق جدیدی نیست که بخواهد روند بازار را تغییر دهد.  
وی از افزایش تعداد فعالان بازار سرمایه ابراز خرسندی کرد و افزود: سهام داران باید توجه داشته باشند خرید سهام در بازار سرمایه فقط با منابع و پول مازاد و نگاه بلند مدت و بدون توجه به اخبار منفی توفیق خواهد داشت و فعالیت در بورس با پول قرض، وام و پول فروش اموال توصیه نمی شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =