کد خبر : 26898
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

۲۸۰هزار تن مواد معدنی با عیار ۰.۸ درصد در معدن مس مزرعه اهر شناسایی شد

۲۸۰هزار تن مواد معدنی با عیار ۰.۸ درصد در معدن مس مزرعه اهر شناسایی شد

مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران از شناسایی «پهنه معدنی ۶۰۰۰ کیلومتر مربعی اهر» از اهر تا جنوب شهرستان سراب خبر داد، گفت: حفاری پهنه‌های معدنی با توافق سازمان انرژی اتمی در اهر آغاز می‌شود.

مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران از شناسایی «پهنه معدنی ۶۰۰۰ کیلومتر مربعی اهر» از اهر تا جنوب شهرستان سراب خبر داد، گفت: حفاری پهنه‌های معدنی با توافق سازمان انرژی اتمی در اهر آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، شهریار متوکل در نشست مشترک مدیرعامل و معاونین شرکت ملی صنایع مس ایران با نماینده اهر و هریس و فرماندار اهر اظهار داشت: بر اساس اخذ مجوزهای لازم، پهنه معدنی دارای ذخایر مواد معدنی را به عنوان پهنه‌ی معدنی اهر تا جنوب شهرستان سراب با وسعت ۶۰۰۰ کیلومتر مربع شناسایی کرده‌ایم که در آذربایجان شرقی مطالعات ۲ پهنه شامل اهر و چاراویماق انجام شده است.
وی از شناسایی ۷ پهنه معدنی امیدبخش در «پهنه ۶۰۰۰ کیلومتر مربعی اهر» خبر داد و افزود: همچنین ۱۴ پهنه با ِاشل کوچک‌تر که برای شرکت ملی صنایع مس ایران جذابیت زیادی نداشت را شناسایی کردیم و این موضوع را به سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کردیم تا طبق ضوابط به متقاضیان بخش خصوصی در حوزه معدن واگذار شود که این مهم به مزایده گذاشته شود.
مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: از مجموع ۷ پهنه معدنی شناسایی شده در پهنه اهر؛ ۳ پهنه معدنی در حوزه اهر قرار دارد و خوشبختانه این پهنه‌های معدنی فاصله کمی با معدن مس مزرعه دارند و می‌توانیم از زیرساخت‌های ایجاد شده در جهت تولید کنسانتره مس معدن مزرعه استفاده کنیم.
متوکل بابیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران برای آغاز حفاری در پهنه‌های معدنی شناسایی شده در شهرستان اهر آمادگی دارد، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران و سازمان انرژی اتمی برای انجام اکتشافات و حفاری در پهنه‌های معدنی جدید از جمله «پهنه اهر» به توافق رسیده‌اند.
وی تصریح کرد: مطالعات و اکتشافات عمومی در پهنه‌های شناسایی شده روستاهای یخفروزان، بصیرآباد و مجیدآباد بدون تعطیلی در حال انجام است، بسیار امیدواریم در پهنه بصیرآباد به ظرفیت‌های معدنی خوبی دست یابیم.
مدیر اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین از فرسودگی ناوگان اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد و گفت: با آغاز نهضت انقلاب معدنی در کشور؛ طرح‌های اکتشافات و مطالعات معدنی در کشور سرعت گرفته است و از طرفی به دلیل شرایط حاکم امکان نوسازی ناوگان اکتشافات را نداریم.
متوکل ابراز داشت: با اجرایی شدن مفاد توافق‌نامه شرکت ملی صنایع مس ایران و سازمان انرژی اتمی؛ دستگاه‌های حفاری در پهنه‌های معدنی شهرستان اهر استقرار می‌یابد و امیدواریم طبق برنامه بتوانیم دستگاه‌های حفاری را در مناطق معدنی یخفروزان و بصیرآباد تا پایان شهریورماه مستقر کنیم.
وی با تاکید بر این‌که در اکتشافات جدید ۲۸۰ هزار تن مواد معدنی با عیار ۰٫۸ درصد در معدن مس مزرعه اهر شناسایی شده است، گفت: این میزان مواد معدنی، آنچنان هم جذابیت ندارد؛ شاید بتواند خوراک سه سال کارخانه معدن مس مزرعه را تامین کند و در اطراف این معدن بر اساس مطالعات انجام شده به نتایج قابل انتظاری نتوانستیم دست یابیم، اما در حال مدل‌سازی را آغاز کرده‌ایم.
اجرای فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر ضروری است
احمد محرم‌زاده، نماینده مردم اهر و هریس در جلسه مشترک مدیرعامل و معاونین شرکت ملی صنایع مس ایران در کارخانه آهک هیدراته اهر اظهار داشت: هفته قبل با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران جلسه‌ای در رابطه با معاون شهرستان‌های اهر و هریس داشتیم که در آن جلسه قول داده بودند تا به شهرستان اهر سفری داشته باشند تا مشکلات معادن را از نزدیک بررسی کنند.
وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آن جلسه به معاونین خود تاکید کرده بودند تا هرچه می‌توانید در شهرستان‌های ارسباران سرمایه‌گذاری انجام گیرد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای تعلل و تاخیر در اجرای پروژه آهک هیدراته اهر باشد، گفت: طبق وعده داده شده، باید ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری کارخانه آهک هیدراته اهر به بهره‌برداری برسد.
محرم‌زاده بر ضرورت اجرای فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر تاکید کرد و گفت: شهرستان‌های معدنی ارسباران به نگاه جامع و توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران نیازمند هستند.
شرکت ملی صنایع مس ایران بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در آذربایجان شرقی سرمایه گذاری می‌کند
افزایش ۲ برابری صادرات شرکت مس نسبت به سال گذشته
کاهش ۱۵ صدم درصدی عیار ماده معدنی در شرکت مس با هدف صیانت از معدن
رئیس خانه معدن: مدیریت هوشمندانه و قوی شرکت مس جهش تولید را محقق می کند
عضویت دائم شرکت مس در بخش ایمنی معادن انجمن بین‌المللی تأمین اجتماعی
جهش تولید در شرکت مس با رشد ۱۴ درصدی مس آندی و ۶۶ درصدی فروش در فروردین‌
وی با ذکر این‌که اقدامات آنچنانی برای استخراج مواد معدنی کشف شده در معدن مس مزرعه اهر صورت نمی‌گیرد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز لازم برای استخراج مواد معدنی معدن مس مرزعه اهر صادر شده و انتظار می‌رود اقدامات لازم در حوزه استخراج انجام گیرد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛ خواستار احداث جاده اختصاصی از سد ستارخان به معدن مس سونگون شد و یادآور شد: مدیر مجتمع مس سونگون طرح کارشناسی جاده اختصاصی از سد ستارخان به معدن مس سونگون را جهت پیگیری و اجرا به شرکت مس ارائه دهد.
محرم‌زاده با تاکید بر این‌که مسائل فرهنگی و حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های اهر و هریس به حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران نیاز دارند، خاطرنشان کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر از نظر افزایش تخت‌های بستری و تجهیزات با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، هرچند مجوزی برای افزایش تخت بیمارستانی از سوی دولت صادر شده بود اما هنوز عملی نشده است از این‌رو انتظار می‌رود برای جبران کمبود و نیازهای بیمارستان باقرالعلوم اهر ازسوی شرکت مس انجام گیرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =