کد خبر : 26697
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

پل‌های تاریخی خداآفرین مرمت می‌شود

پل‌های تاریخی خداآفرین مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای استان خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای استان خبر داد.

به گزارش نگاه، احمد حمزه زاده در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، با اشاره به این‌که مرمت اضطراری پل‌های تاریخی خداآفرین به‌صورت مشترک در دستور کار این دو مجموعه قرار گرفته است، افزود: در خصوص مرمت پل‌های خداآفرین با توجه به تفاهم‌نامه‌ مشترک مابین این اداره کل و آب منطقه‌ای استان در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام مطالعات فنی و مرمتی پل‌ها توسط کارشناسان خواهیم بود.
وی ادامه داد: پس از اتمام مطالعات، نحوه انحراف آب رودخانه و نحوه تخصصی مرمت پل‌ها به منظور آغاز عملیات اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
حمزه‌زاده در خصوص ایجاد موزه آب در تبریز نیز، اظهار کرد: با توجه به وجود اشیای واجد ارزش مربوط به حوزه آب و آب‌رسانی در استان، اداره کل میراث‌فرهنگی و آب منطقه‌ای استان در راستای مکان‌یابی و راه‌اندازی موزه آب را در برنامه اقدامات را آغاز کرده‌ است.
به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، وی با اشاره به اهمیت آیین‌های سنتی مربوط به آب و بهره‌برداری از آن در استان، گفت: با توجه به قدمت اجرای آیین‌های سنتی مربوط به آب و نحوه بهره‌برداری از آن در استان، این اداره کل با همکاری آب منطقه‌ای، ثبت معنوی آیین‌های سنتی مربوط به آب، مالکیت و نحوه بهره‌برداری از آن به عنوان میراث ناملموس را در دستور کار قرار داده است.
انتهای پیام /

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =