کد خبر : 26474
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در پیوند اجتماعی دارند

سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در پیوند اجتماعی دارند

استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی به مناسبت ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، بر اعتقاد راسخ دولت به نقش برجسته سازمان‌های مردم‌نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور تاکید کرد.

 استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی به مناسبت ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، بر اعتقاد راسخ دولت به نقش برجسته سازمان‌های مردم‌نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور تاکید کرد.

به گزارش نگاه، در پیام محمدرضا پورمحمدی که امروز سه شنبه، نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد، آمده است:
 حضور و اثرگذاری مردم در کلیه حوزه‌ها و سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می‌شود. استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی آحاد جامعه، دخالت دادن مردم در تعیین جهت‌گیری ساختارهای مدیریتی و همچنین تقویت انسجام و هم‌افزایی اجتماعی از ثمرات مطلوب نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی است که از جمله موفق‌ترین سازوکارها برای استفاده بهینه از ظرفیت کنش‌گران اجتماعی برای حصول به خیر اجتماعی به شمار می‌رود.
 استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرده است: سازمان‌های مردم‌نهاد، مجموعه تشکل‌های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده‌ها و افکار و عملکرد کنش‌گران اجتماعی پدید می‌آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده‌های کنش‌گران متعهد و مسئولیت‌پذیر، گام‌های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی‌دارند.
 در پیام پورمحمدی آمده است: این تشکل‌ها با تکیه بر سرمایه برآمده از اعتماد و عزم مشترک، حلقه مستحکمی جهت تعامل دولت با جامعه مدنی به وجود آورده و شور و نشاط و انگیزه مضاعفی برای حرکت رو به رشد و توسعه پایدار میهن اسلامی می‌آفرینند.
در پیام استاندار آذربایجان شرقی تشریح شده است: در این مقطع همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلات و تنگناهای متعددی که این بیماری برای زندگی و معیشت و کسب‌وکار اقشار مختلف مردم به وجود آورده، عملکرد سمن‌ها نشان داد که می‌توانند با ورود به مباحث مختلف اجتماعی از جمله سلامت، بسیاری از ملزومات مورد نیاز را در اختیار نیازمندان قرار دهند.
 پیام حاکی است: توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی با حجم وگستره منطقه‌ای، استانی و کشوری توسط این تشکل‌ها، بار دیگر از ظرفیت قابل توجه سمن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و افزودن بر اثربخشی خدمات دولت در حوزه‌های اجتماعی رونمایی کرد و ضرورت تقویت این تشکل‌ها را در معرض دید صاحب‌نظران و مسئولان قرار داد.
در این پیام تاکیده شده است: نام‌گذاری ۲۲ مرداد ماه به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گواه روشنی از اعتقاد راسخ دولت تدبیر و امید به نقش برجسته سازمان‌های مردم نهاد در تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور است.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرده است: اینجانب ضمن گرامی‌داشت و تبریک این روز به همه فعالان اجتماعی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین نیک‌اندیش و همچنین فعالان این عرصه در دستگاه‌های اجرایی استان، از فعالیت و تلاش‌های خالصانه همه آنها در توانمندسازی جامعه و کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی قدردانی می‌کنم و امیدوارم از طریق تعامل سازنده میان دولت وتشکل‌های مردمی بتوان زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد امور فراهم کرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =