کد خبر : 26365
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

استخدام خرابکار برای جدایی همسران در ژاپن

استخدام خرابکار برای جدایی همسران در ژاپن

قیمت‌ها برای سیاستمداران یا سلبریتی‌ها بیشتر است و به حدود ۲۰ میلیون ین (۱۴ هزار و ۸۳۰ پوند) می‌رسد.

قیمت‌ها برای سیاستمداران یا سلبریتی‌ها بیشتر است و به حدود ۲۰ میلیون ین (۱۴ هزار و ۸۳۰ پوند) می‌رسد. 

در ژاپن افراد می‌توانند برای رهایی از زندگی مشترک، یا خراب کردن رابطه موازی همسرشان، افرادی را استخدام کرده تا روابط آنها را متلاشی کنند. افراد استخدام شده به صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و با توطئه، فریب و نیرنگ مدارکی برای جدایی در اختیار کارفرمایان قرار داده یا مانع ادامه رابطه همسران آنها می‌شوند. در بسیاری از موارد آنها روند طلاق برای کارفرمایان خود را آسان خواهند کرد. استفاده از این ماموران پول زیادی می‌طلبد و مشتریان معمولا از قشر مرفه و ثروتمند هستند. 

بی‌بی‌سی در گزارشی با نام “خرابکارانی که برای پایان رابطه خود استخدام می‌کنید” به بررسی معضلات طلاق و برخی از سنت‌های جدایی مردم در ژاپن پرداخته و حرفه‌ای به نام “واکارساسیا” (wakaresaseya) در این کشور را معرفی می‌کند. واکارساسیا در زبان انگلیسی “فروشگاه خداحافظی” ترجمه می‌شود.

به گزارش عصر ایران، در ژاپن شما می‌توانید یک مامور “واکارساسیا” را برای فریب همسر یا شریک زندگی خود استخدام کنید تا زندگی مشترک خود را به کمک ماموران این سازمان‌ها تمام کنید.

در سال ۲۰۱۰، آقای”تاکشی کووابارا” به جرم قتل خانم “رای ایزوهاتا” معشوقه خود محکوم شد. آنچه توجه جهان به این قتل را جلب کرد، قتل یک معشوقه از سوی پارتنرش نبود. داستان این بود که آقای”کووابارا” از سوی همسر قانونی خانم ایزوهاتا به عنوان یک فرد حرفه‌ای برای فریب همسرش استخدام شد تا بهانه‌ای برای به هم خوردن ازدواج آنها باشد.

کووابارا به عنوان مامور و عامل آژانس واکارساسیا ملاقات خودش با خانم ایزوهاتا را در یک سوپرمارکت مهندسی کرد. ظاهر ساده، مثبت و عینکی او نیز به بهبود رابطه او و سوژه مورد نظر کمک کرد. آن دو یک رابطه را شروع کرده که در نهایت به رابطه‌ای واقعی منجر شد. کمی بعد یکی از همکاران کووابارا عکسی از آنها در یک هتل گرفت و همسر ایزوهاتا از آن عکس به عنوان مدرک طلاق استفاده کرد. (چنین شواهدی در حین اعتراض به طلاق در دادگاه‌های ژاپن ضروری است).

زمانی که ایزوهاتا از نقشه همسرش مطلع شد، با عصبانیت خواستار قطع رابطه با کووابارا شد. این بار کووابارا که خواهان جدایی از ایزوهاتا نبود، زن را با طنابی خفه کرد.  سال ۲۰۱۱ کووابارا به جرم قتل ایزوهاتا به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

صنعت واکارساسیا پس از قتل ایزوهاتا آسیب زیادی دید. پس از این اتفاق صاحبان صنعت به فکر ایجاد برخی اصلاحات مانند کسب مجوزهای لازم برای ماموران خصوصی و آموزش بیشتر آنها افتادند.

“یوسوکه موچیزوکی” به عنوان یکی از ماموران گروه اول این موسسات در شعبه “مغازه خداحافظی” یا صنعت واکارساسیا در این باره می‌گوید: این قتل تاثیرات منفی زیادی در تبلیغات آنلاین خدمات واکارساسیا گذاشت و شرایط خدمات را سخت‌تر کرد. جامعه نیز به کار ماموران و کارآگاهان ما مشکوک‌تر شد و این موضوع چالش‌های بیشتری برای ما ایجاد کرده است.

هنوز بیش از یک دهه از قتل ایزوهاتا توسط یک عامل واکارساسیا نمی‌گذرد اما تبلیغات آنلاین این شرکت‌ها با قدرت تمام بازگشته‌اند و با وجود دستمزدهای گران، این تجارت پررونق و شکوفا به نظر می‌رسد.

صنعت واکارساسیا در ژاپن عمیقا بی اعتبار و بدنام است و بسیاری از مزدوران و عاملان آن در سایه و بدون مجوزهای لازم کار می‌کنند/ عکس: آلامی 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,زندگی مشترک

درخواست برای استخدام یک مامور واکارساسیا

این صنعت هنوز به صورت تخصصی و ویژه خدمات می‌دهد. براساس یک بررسی حدود ۲۷۰ آژانس واکارساسیا به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنند. بسیاری از این موسسات به شرکت‌های کارآگاهان خصوصی در کشورهای دیگر وابسته‌اند و می‌توانند خود را در برنامه نابودی روابط بیاندازند.

موچیزوکی به عنوان یک موسیقیدان سابق که اینک از طریق گارآگاهی در صنعت واکارساسیا زندگی‌اش را می‌گذراند، در این باره گفت: استفاده از خدمات واکارساسیا پول زیادی نیاز دارد بنابراین بهتر است مشتریان ثروتمند باشند. به گفته او یک پرونده ساده که اطلاعات زیادی در باره سوژه مورد نظر در آن وجود دارد حدود ۴ هزار ین ژاپن (۲ هزار ۹۷۰ پوند) هزینه در بر خواهد داشت.

پرونده‌های سخت‌تر و بدون اطلاعات نیز گرانتر خواهند شد. قیمت‌ها برای سیاستمداران یا سلبریتی‌ها بیشتر شده و به حدود  20 میلیون ین (۱۴ هزار و ۸۳۰ پوند) می‌رسد. بخشی از این هزینه به رازداری و احتیاط بیشتر در پرونده‌ها باز می‌گردد. موچیزوکی در این باره می‌گوید که شرکتش موفقیت بالایی در پرونده‌های خود داشته است اما مشتریان باید به تمام ادعاهای مطرح شده از سوی این شرکت‌ها شک کنند و برای شکست‌های احتمالی نیز آماده باشند.

تداوم و وجود صنعت واکارساسیا نشان می‌دهد که پول و فریب می‌تواند روابط مردم و زوج‌ها بدون تشخیص خود آنها نابود کرده و تحلیل برد. 

“استفانی اسکات” نویسنده ساکن لندن رمان جدیدش با نام “هر چه از من باقی ماند، مال توست” را براساس پرونده ایزوهاتا نوشته است. او چنان تحقیقات گسترده‌ای را در مورد این پرونده انجام داد که به عضویت “انجمن حقوقدانان بریتانیایی ژاپن” درآمد.

او در این باره می‌گوید که استخدام یک “واکارساسیا” به شما کمک می‌کند تا از بحث درگیری جلوگیری کنید. این استخدام راهی بدون درگیری برای حل یک وضعیت دشوار در کوتاه مدت است. اگر همسر شما عاشق کسی شده باشد، با احتمال بیشتر با درخواست طلاق موافقت می‌کند. در واقع هنگامی که یکی از طرفین با طلاق مخالف و روند دادگاه پیچیده شده است، این شیوه  موثر بوده و کار می‌کند.

اما بیشتر مراجعین موچیزوکی متاهلانی نیستند که قصد دارند از همسر خود جدا شوند. بسیاری از آنها خواهان از بین رفتن روابط موازی همسرانشان با دیگران هستند. موچیزوکی یک پرونده ساده در این زمینه را توضیح می‌‌دهد.

برای مثال “ایا” بر این باور است که همسرش “بونگو” با فرد دیگری در ارتباط است. او با “چیکاهایده” یکی از عوامل واکارساسیا در این باره صحبت می‌کند.

چیکاهایده تحقیقات خود را آغاز می‌کند: او از اطلاعات “ایا” استفاده می‌کند، سایه به سایه “بونگو” را تعقیب کرده و پیام‌ها و پروفایل‌های او در فضای مجازی را وارسی می‌کند و از زندگی کاری، دوستانه و معمولی او گزارش تهیه می‌کند. کمی بعد او با گرفتن عکس و تهیه مستندات نظر خود در مورد خیانت در رابطه را ارائه می کند. “بونگو” یک ورزشکار و علاقه‌مند به باشگاه از بخش “کاگوشیما”ی ژاپن است و به همین دلیل “چیکهایده” یکی از عوامل خود با نام “دایسوکه” با لهجه “کاگوشیما”یی را برای برقراری ارتباط با او به سراغش می‌فرستد.

دایسوکه به باشگاه “بونگو” رفت‌و‌آمد کرده و کم کم سر گفت‌و‌گو و دوستی را با او باز می‌کند. به لطف تحقیقات چیکهایده اطلاعات زیادی در مورد بونگو وجود دارد و صحبت کردن از علایق بونگو چندان مشکل نیست. در نتیجه دایسوکه در زمان کمی با بونگو دوست شده و اطلاعات زیادی در مورد دوست دختر جدید بونگو به نام “ایمی” پیدا می‌کند.

دایسوکه اینک یکی از عوامل خانم به نام “فومیکا” را وارد بازی می‌کند. مانند دایسوکه و بونگو این بار فومیکا روابط خود با “ایمی” را پرورش می‌دهد و اطلاعات زیادی مانند روابط او با مرد ایده‌آلش را به دست می‌آورد. در نهایت فومیکا ترتیب یک شام گروهی با ایمی و دیگر همکاران مرد خود را می‌دهد. یکی از این مردان “گرو” نام دارد.

“گرو” تمام علایق، احساسات و نفرت‌های ایمی را می‌شناسد و در واقع مرد رویایی ایمی است. او ایمی را فریب می‌دهد.

موچیزوکی به عنوان یکی از ماموران آژانس‌های تخریب روابط در ژاپن می‌گوید: ماموران حق ارتباط جنسی با سوژه‌های خود را ندارند و خود را در  معرض پیگردهای قانونی قوانین جنسی ژاپن قرار نمی‌دهند.

در ادامه داستان ایمی در مواجهه با مرد رویایی خود رابطه خود با بونگو را به هم می‌زند. در اینجا پرونده با موفقیت به پایان می‌رسد. البته مشتری اصلی می‌تواند در صورت شروع دوباره رابطه یا آغاز رابطه دیگر به مرکز کارآگاهی ویژه مراجعه کند.

موچیزوکی می‌گوید: چنین پرونده‌ای به ۴ مامور و حداقل ۴ ماه زمان برای پایان رابطه نیاز دارد. این عملیات پر زحمت است و برای آن باید قوانین ژاپن را به خوبی بشناسید.

وی افزود: مسایل مربوط به ازدواج، جدایی و طلاق حساس‌ترند. ورود به این حوزه‌ها می‌تواند خطرناک باشد. ممکن است بسیاری از ماموران بدون مجوز در این حوزه‌ها فعال باشند و در سایه حرکت کنند. برخی از ماموران پس از انجام یک ماموریت محو خواهند شد و دیگر کار نمی‌کنند.

بازار خدمات ارتباطات انسانی در ژاپن

اسکات نویسنده ساکن لندن می‌گوید: اگرچه برخی از ویژگی صنعت واکارساسیا در ژاپن عجیب و منحصر به فرد به نظر می‌رسد اما مراکز مشابهی در این زمینه در سراسر جهان وجود دارد. ممکن است در کشورهای دیگر تله‌های جنسی یا هماهنگی‌های هنرمندانه کمتر مرسوم باشد یا در زیرشاخه صنعت تحقیقات خصوصی قرار گیرد.

استفانی اسکات نویسنده ساکن لندن برای نوشتن رمان جدید خود تحقیقات گسترده‌ای را درباره صنعت واکارساسیا و وقایع واقعی که در این صنعت رخ داده انجام داده است/ عکس: Julius Honnor

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,زندگی مشترک

اسکات در این باره می‌گوید: بررسی اثرات ماموران و کار واکارساسیا روی مردم بسیار دشوار است زیرا بسیاری از مردم کار این آژانس‌ها را صحیح نمی‌دانند چه رسد اینکه بخواهند قربانی نقشه‌های آنها شوند و از این ننگ صحبت کنند. این کار و حرفه در ژاپن وجهه و اعتبار خوبی ندارد.

“مای نیشیاما” تهیه کننده تلویزیون و رادیو می‌گوید: برای هر چیزی در ژاپن بازاری وجود دارد. این بازارها شامل اجاره یک خانواده جعلی، کمک به ایجاد یک رابطه عاشقانه و  جدا کردن فرزند از پارتنر نامناسب می‌شود.

این ماموران می‌توانند برای ارائه مدارک “پول تسلی” به یکی از زوجین در ژاپن استخدام شوند. پول تسلی در ژاپن به زوجی تعلق می‌گیرد که همسرش به دلایلی مانند خیانت مقدمات طلاق را فراهم کرده است.

“دفتر بین‌المللی قوانین یاماگامی” ژاپن که تاکنون با هیچ یک از ماموران واکارساسیا برای همکاری نکرده است، اما “شوگو” یکی از وکلای این دفتر در این باره می‌گوید: بسیاری از موکلان ما برای به دست آوردن شواهد “خیانت” با ماموران این سازمان‌ها همکاری خصوصی دارند. در واقع استخدام واکارساسیا برای پرداخت پول تسلی برای یکی از زوجین ژاپنی منفعت مالی خواهد داشت.

تداوم و وجود صنعت واکارساسیا نشان می‌دهد که پول و فریب می‌تواند روابط مردم و زوج‌ها را نابود کرده و تحلیل برد بدون  اینکه آنها متوجه بسیاری از مسایل شوند.

سختی طلاق، هنجارهای اجتماعی و اتفاقاتی که تغییر آنها در قوانین اساسی آینده بعید به نظر می‌رسد، نشان دهنده ارزشمند بودن خدمات موچیزوکی به عنوان مامور خدمات نمایندگی‌های “فروشگاه‌های خداحافظی” است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 12 =