کد خبر : 25498
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

راه آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود

راه آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صادرات و نقش ناوگان ریلی در توسعه آن در شرایط امروز کشور گفت: در این راستا ضرورت دارد راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صادرات و نقش ناوگان ریلی در توسعه آن در شرایط امروز کشور گفت: در این راستا ضرورت دارد راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز یکشنبه در گفت و گویی با طرح این پیشنهاد اظهار کرد: می‌توان از طریق جلفا به ترکیه وصل شد تا هم راه ریلی آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج شود و همه با این ظرفیت، انرژی جدیدی به حوزه صادرات کشور به عنوان یکی از بسترهای اصلی جهش تولید دمیده شود. 
وی یادآوری کرد: با همکاری مسوولان می توان پی گیر طرح هایی که ظرفیت جهش تولید را دارد، در مجلس شورای اسلامی شد.  
وی گفت: در شرایط سخت باید روی پای خود بایستیم و بتوانیم موانع را برطرف و راه چاره برای توسعه صادرات و بهبود اقتصاد پیدا کنیم؛ در دفاع مقدس مواقعی بود که عملیات کلاسیک امکان‌پذیر نبود اما با این وجود با اراده رزمندگان شرایطی به وجود آمد تا دشمن عقب بنشیند و امروز باید از آن تجربه برای تحقق توسعه آذربایجان شرقی و کل کشور بهره برد.
حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه نسخه راهبردی تولید، توسط مقام معظم رهبری تدبیر شده است، افزود: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و حمایت همه جانبه از تولید موجب عبور از شرایط سخت اجتماعی می‌شود.
وی ادامه داد: اصلاح نظام بانکی و رفع این مشکلات جزو برنامه‌های مجلس یازدهم است که در مجلس دهم نیز به آن پرداخته شد.
حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین در خصوص مشکلات بیمه قالی بافان هم گفت: بیمه قالیبافان سال ۱۳۸۸ تصویب شده، ولی به علت عدم تامین مالی تاکنون مسکوت مانده است.
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود بالای آذربایجان‌شرقی در بخش تولید و صنعت، گفت: وجود مس سونگون و آلومینای سراب، تقویت بخش انرژی، انتقال آب ارس به تبریز و دریاچه ارومیه، تکمیل طرح ریلی راه آهن بستان آباد- تبریز از جمله ظرفیت ها و طرح هایی است که می تواند این استان را به نیرو محرکه جهش تولید تبدیل کند.
وی افزود: آذربایجان شرقی در صنایع و وسایل خانگی و شکلات و شیرینی، قطب بوده و تعداد واحدهای این استان در قبل از انقلاب از ۲۲۵ واحد اکنون به سه هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی و تولیدی رسیده است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 16 =