کد خبر : 25485
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸

برخی مشکلات جامعه مربوط به حوزه مدیریتی است نه تحریم

برخی مشکلات جامعه مربوط به حوزه مدیریتی است نه تحریم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که اعتقاد نداریم که همه مشکلات محصول تحریم است، چراکه بخشی مربوط به تحریم‌ها و بخشی هم به حوزه مدیریتی مربوط می‌شود، گفت: بر این باور هستیم که دولت در برخی حوزه‌ها با رخوت مدیریتی مواجه شده است.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که اعتقاد نداریم که همه مشکلات محصول تحریم است، چراکه بخشی مربوط به تحریم‌ها و بخشی هم به حوزه مدیریتی مربوط می‌شود، گفت: بر این باور هستیم که دولت در برخی حوزه‌ها با رخوت مدیریتی مواجه شده است.

به گزارش نگاه، روح الله متفکرآزاد با بیان این‌که معیشت مردم، مورد توجه مجلس است، اظهار کرد: درک می‌کنیم که جامعه از مجلس توقع دارد و حتی افرادی هم که رای ندادند امیدوارند که مجلس کاری کند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم طی هفته‌های آتی در قالب طرحی فوریت‌دار بتوانیم برای مهار سرعت نجومی مسکن، شوک وارد کنیم و فکر می‌کنم که مجلس با حرکت ایجابی در حوزه مسکن بتواند بر این بازار اثر بگذارد.
وی با بیان این‌که کمیسیون اقتصاد و بودجه نیز در حوزه قیمت دلار و ارز و در قالب جلسات فشرده با حضور مسئولان مربوطه به جمع بندی‌هایی رسیده است، افزود: مجلس یک سری رویکردهای اقتصادی در حوزه ارز دارد و خوشبختانه بدنه کارشناسی خوبی هم در مجلس یازدهم وجود دارد و امیدواریم که در حوزه ارز نیز یک تحرک ایجابی از مجلس دیده شود.
متفکرآزاد در این خصوص افزود: مثلا در حوزه صادرات، چنین نیست که صادرات انجام نشود، چراکه صادرات غیرنفتی انجام می‌شود و به عنوان نمونه در آذربایجان‌شرقی در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی صادر کنندگان قدری داریم که در این شرایط تحریمی و کرونایی اقدام به صادرات می‌کنند و خودشان هم می‌دانند که چگونه ارز وارد کنند. منتهی باید با اقداماتی چون تامین ارز اولیه، حذف دلالان از بازار و… اعتماد صادرکننده جلب شود.
وی با بیان‌ این‌که افزایش قیمت گوشت، مرغ و… که مردم را تحت فشار قرار می‌دهد، به حوزه مدیریتی مربوط است، اظهار کرد: حاشیه سود تولید کنندگان بسیار ناچیز است و وقتی که محصول به دست مصرف کننده می‌رسد، قیمت آن نسبت به قیمت تمام شده افزایش پیدا می‌کند. این وسط چه می‌شود که قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند؟ این مسایل مربوط به حوزه نظارت مدیریتی بوده و به ارز، تحریم و… مربوط نیست.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان این‌که بخشی از کارها در حوزه مدیریتی باید حل شود و در یک بخش هم فضای نظارت و ریل گذاری از سوی مجلس اعمال خواهد شد، افزود: مثلا برای جهش تولید، تولید کننده و سرمایه گذار در بسیاری از موارد به حمایت نیاز ندارند، فقط نباید سنگ جلو پایشان انداخته شود و باید موانع را از پیش پایشان برداریم.
وی با بیان این‌که معتقدم در بسیاری موارد باید در حوزه مدیریتی دنبال راه حل باشیم، گفت: دولت بدون این‌که بگوید، به برخی پروژه‌ها اعتقادی ندارد که مسکن مهر و سهام عدالت نیز نمونه‌ای از این پروژه‌ها هستند. اما مجلس در حوزه سهام عدالت ورود می‌کند و با توجه به این‌که نظر رییس مجلس بر این مبناست که طرح‌های اولویت‌دار مثل اولویت‌های ملی، مسائل معیشتی و جدی در قالب طرح‌های فوریت‌دار به مجلس ارائه شود، سهام عدالت نیز در حوزه مسائل معیشتی قرار گرفته از مواردی است که پیگیری می‌کنیم و ان‌شاالله نتیجه بگیریم.
متفکرآزاد با بیان این‌که خاصیت طرح‌های دو فوریتی این است که اعلام وصول نمی‌شود و در همان جلسه بررسی می‌شود، گفت: بر اساس پیامی که حضرت آقا نیز در آغاز به کار مجلس صادر کردند، اقتصاد و فرهنگ اولویت مجلس بوده و امروزه به ویژه مسائل اقتصادی بیش از همه چیز در اولویت قرار دارد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − پنج =