کد خبر : 24967
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

نماینده مجلس بر ضرورت حذف واسطه ها در بخش کشاورزی تاکید کرد

نماینده مجلس بر ضرورت حذف واسطه ها در بخش کشاورزی تاکید کرد

میرتاج الدینی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر عمده سود محصولات کشاورزی و دامی نصیب دلال ها می‌شود، بر ضرورت حذف واسطه ها تاکید کرد.

به گزارش نگاه، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید راهکاری مناسب برای سوددهی محصولات کشاورزی به خود کشاورزان اتخاذ شود، افزود: جای تاسف دارد که امروز شاهدیم کشاورزان زحمتکش با دستانی پینه بسته هیچ بهره ای از قیمت بالای محصولات خود ندارند.
وی افزایش میزان خرید تضمینی گندم از سوی دولت را اقدامی مثبت، موثر و قابل قدردانی دانست و اظهار داشت: اما در کنار این اقدام لازم است به شکلی برنامه ریزی و نظارت شود که واسطه ها و دلالان از این چرخه حذف شوند.
حجت الاسلام میر تاج الدینی با بیان اینکه حمایت اصلی از کشاورزان و زحمتکشان عرصه تولید برعهده دولت است، اذعان کرد: کشاورزان هیچ پشتوانه و پناهی غیر از دولت ندارند، لذا در شرایطی که افزایش قیمت ها در همه نهاده های کشاورزی وجود دارد، سود کشاورزان تغییر مثبتی نداشته و فشار این افزایش قیمت ها به روی مردم و سود آن در جیب دلالان بوده است.
وی با ابراز نگرانی از افزایش قیمت نهاده های دامی، یادآوری کرد: باید توجه داشت این موضوع موج افزایش سنگین هزینه های دامپروری و مرغ داری بسیاری از فعالان این عرصه شده و آنها را به مرز ورشکستگی کشانده است.
این نماینده مجلس از دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواست در این زمینه ها به سرعت وارد عمل شده و برای حل این مشکلات فکری اندیشیده شود.
حجت الاسلام میر تاج الدینی همچنین با اشاره به ساماندهی تعاونی ها در استان های مختلف افزود: قانون به نحوی اجرا می شود که استان هایی که تعاونی های زیادی در آنها فعال است، نمی توانند حقوق تعاونی های روستایی را تامین کنند و حق آنها تضییع می شود.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 9 =