کد خبر : 24430
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

آذربایجان شرقی جزو پیشتازترین استان ها در مهارت آموزی است

آذربایجان شرقی جزو پیشتازترین استان ها در مهارت آموزی است

علی اوسط هاشمی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ آذربایجان شرقی را جزو پیشتازترین استان ها در مهارت آموزی خواند.

به گزارش نگاه، “علی اوسط هاشمی” در  در جلسه شورای توسعه مهارت استان با اشاره به عملکرد موفق استان در حوزه های مختلف اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با توجه به گزارشات دریافتی از جمله موفق ترین استان های کشور در حوزه کیفی و مهارت افزایی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در حوزه صنعت جزء پیشتاز ترین استان‌ها است و این بسیار قابل تقدیر است.
هاشمی ضمن اظهار تاسف از  وزن مهارت پروری در کشور افزود: جامعه امروزی بیشتر به دنبال آموزشی و دانشگاهی شدن و اخذ مدرک است، متاسفانه آرزو و فکر نوجوان به دانشگاه ختم می شود.
 وی گواهینامه های سازمان فنی حرفه ای را در سطح بین اللملی خواند و ابراز داشت: گواهینامه های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه بین المللی است، یک فرد اگر گواهی فنی و حرفه‌ای داشته باشد به راحتی می‌تواند وارد بازار صنایع شود چرا که گواهی مهارتی و عملیاتی دارد.
وی افزود: بازار آذربایجان شرقی باید ارز آور باشد چرا که زیرساخت‌های مهارت در این استان به زیبایی و خیلی وقت پیش خلق شده است.
هاشمی با اشاره به تحریم ها گفت: باید بپذیریم که با واقعیت تلخ تحریم زندگی می‌کنیم، قیمت امروز نفت همان قیمت دهه شصت است، امروزه باید به خود اشتغالی تمرکز کنیم.
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که کرونا در دنیا به وجود آورد ثابت کرد که بازار سنتی آینده رو به افول و سردی است، هوشمند سازی صنایع در آینده نوعی تهدید است که باید این تهدید را به فرصت تغییر دهیم.
هاشمی تاکید کرد: باید مهارت افزایی را بسیار جدی بگیریم، وزن اجتماعی مهارت زایی را ارتقا دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی فرصت همسایگی با کشور های خارجی را دارد که این فرصتی بی نظیر برای توانمندی های این استان به شمار می آید.
وی افزود: تنها صنعتی که در مقابل تهدیدها ایمن است، صنعت گردشگری است و  استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های گردشگری کشور است.
وی مطرح کرد: اگر ۵ درصد جمعیت ۴ میلیونی استان آذربایجان شرقی را برای مهارت اندیشی تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنیم، مطمئنا در این استان صادرات نیرو های مهارتی اتفاق خواهد افتاد.
وی یکی از افتخارات سازمان فنی و حرفه ای آموزش مهارت خواند و افزود: سازمان فنی و حرفه ای زمان دستیابی دانشجو برای یک مهارت را بسیار کمتر می کند.
وی در پایان افزود: در آینده نزدیک هیچ دانش آموزی ترک تحصیل نمی کند مگر این که یک مهارت فرا بگیرد.
 انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =