کد خبر : 24421
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

ادینیو: برای بازگشت به تراکتور لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم

ادینیو: برای بازگشت به تراکتور لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم

ادینیو

مهاجم برزیلی سابق تراکتور گفت: اگر از تراکتور پیشنهادی به دست من برسد، همین فردا و با اولین پرواز از برزیل به ایران و تبریز برمی‌گردم و لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم.

به گزارش نگاه به نقل از ایران ورزشی،با ۸۲ گل زده بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است. لوسیانو ادینیو که ابتدا از کرمان و مس مشهور شد و بعدها پیراهن تراکتور را پوشید. او مهاجمی بود که عنوان آقای گلی لیگ برتر را نیز به دست آورد و البته همیشه موی دماغ بهترین مدافعان فوتبال ایران بود. ادینیو که هنوز در سری D برزیل بازی می‌کند و عضو تیم ویتوریا ای اس است، در ۳۷ سالگی امیدوارانه از علاقه‌اش برای بازگشت به لیگ ایران صحبت می‌کند. او مترصد تماسی از سوی تیم‌های ایرانی است تا چمدان خود را ببندد و از برزیل راهی آسیا شود. ادینیو که اکنون دوران تعطیلی لیگ برزیل را سپری می‌کند، یکی از حسرت‌های خود را بازی نکردن در استقلال، پرسپولیس و حتی تیم ملی ایران عنوان می‌کند. او البته به این موضوع اعتراف می‌کند که هرگز از دو باشگاه محبوب تهران پیشنهادی دریافت نکرده و البته دلیلش را هم نمی‌داند. گفت‌وگو با ادینیو، بعد از مدت‌ها بی خبری پیش رویتان است.

* بعد از مدت‌ها که از تو خبری نداشتیم، دوست داریم بدانیم که این روزها چکار می‌کنی؟

من برزیل هستم و آماده‌ام تا لیگ شروع شود. الان چند ماهی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌ها تمام شده اما کم کم خودمان را آماده حضور در زمین می‌کنیم.

* در چه تیمی و چه سطحی بازی می‌کنی؟

سری D برزیل و باشگاه ویتوریا. تیم خوبی داریم که اتفاقاً نزدیک خانه‌مان هم هست. اگر همه چیز مهیا باشد و اوضاع به همین شکل پیش برود امیدواریم بتوانیم به سطح بالاتر برسیم و صعود کنیم.

* اخبار فوتبال ایران را دنبال می‌کنی؟

مگر می‌شود پیگیر اخبار نباشم؟ هر روز با دوستانم صحبت می‌کنم. بخصوص با هواداران باشگاه تراکتور که همیشه در قلب من جا دارند. می‌دانم الان پرسپولیس با اختلاف در صدر جدول حضور دارد و سپاهان، استقلال و تراکتور هم امیدوار به کسب سهمیه هستند.

* فکر می‌کنی چه تیمی بیشتر از همه شانس قهرمانی دارد؟

به نظر من پرسپولیس. چون این تیم صدرنشین است و وضعیت خوبی در جدول دارد. اگر سپاهان در صدر بود حتماً نام این تیم را می‌گفتم و تراکتور نیز همینطور. دوست ندارم کسی از دست من ناراحت شود اما خب این طبیعی است الان پرسپولیس بیشترین شانس را دارد.

* در این سه چهار سال اخیر که از لیگ ایران جدا شده‌ای پیشنهاد بازگشت به دستت نرسیده؟

برای بازی؟

* بله.

الان من در برزیل و باشگاه ویتوریا بازی می‌کنم اما اگر تراکتور، ماشین‌سازی، سپاهان، پرسپولیس، سایپا و خیلی از تیم‌های ایرانی با من تماس بگیرند، خیلی دوست دارم که برگردم. از تهران، تبریز و باقی شهرها اگر پیشنهاد بدهند حرفی برای بازگشت ندارم.

* حتماً اولویت تو تراکتور است؟

دقیقاً همینطور است. می‌دانم که زنوزی در تراکتور حضور دارد و برای این تیم زحمت می‌کشد. اگر از تراکتور پیشنهادی به دست من برسد، همین فردا و با اولین پرواز از برزیل به ایران و تبریز برمی‌گردم و لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم.

* مگر هنوز روی فرم هستی که بتوانی همان ادینیوی سابق باشی؟

من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و تا آخرین روزی که بازی کنم باید روی فرم و آماده باشم. مدافعان حاضر در لیگ ایران خوب می‌دانند که ادینیو چه بازیکنی است. هنوز هم مثل قبل گلزن و خطرناک هستم.

* یعنی به راحتی می‌توانی از ویتوریا جدا شوی و به ایران برگردی؟

خیلی راحت نه. من دوست دارم در ایران بازی کنم و برای رسیدن به این هدف همه کار می‌کنم. اگر هم به عنوان بازیکن این شرایط برای من مهیا نشود، شک نکنید روزی به عنوان مربی تیم اصلی یا آکادمی به تبریز یا کرمان برمی‌گردم و در تراکتور یا مس مشغول به کار می‌شوم.

* سرمربی فعلی تراکتور را می‌شناسی؟

خیلی خوب می‌شناسم. می‌دانم او هفت سال قبل مربی مس کرمان بود، همان سالی که من ۲۲ گل برای این تیم زدم. ساکت الهامی همراه با مرفاوی در مس حضور داشت و مربی خیلی خوبی است. یادم می‌آید همیشه به من می‌گفت ادینیو، تو آزاد باش، همه جای زمین برو و فقط برای ما گل بزن.

* آیا تراکتور با این مربی می‌تواند به موفقیت برسد؟

چرا که نه. این تیم به جز سرمربی، بازیکنان خوب و باتجربه‌ای هم در اختیار دارد. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاجی‌صفی از جمله این بازیکنان هستند که می‌توانند به تراکتور در مسیر رسیدن به موفقیت کمک کنند.

* تو سال‌ها در لیگ ایران درخشیدی و عنوان آقای گلی و بهترین گلزن خارجی را نیز در اختیار داری. در تمام است مدت چرا هیچ‌وقت پیراهن استقلال و پرسپولیس را نپوشیدی؟

من نه سال در ایران بازی کردم. هفت سال برای مس کرمان و دو فصل هم تراکتور. استقلال و پرسپولیس هیچ‌وقت به من پیشنهاد ندادند و دلیلش را هم نمی‌دانم. حضور در هر دو تیم خوب بود، چرا که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردند و تماشاگر هم داشتند اما خب این شرایط فوق‌العاده نصیب من نشد.

* اما عجیب است که هیچ‌وقت حتی پیشنهادی هم از این دو تیم دریافت نکردی.

می‌دانم که عجیب است اما این اتفاق رخ داد.

* البته همیشه این شایعه هم مطرح بود که علاقمندی تا پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کنی. برای این موضوع تا کجا پیش رفتی و آیا پیشنهادی به تو دادند؟

هیچوقت نه صحبتی کردند و نه پیشنهاد. تیم ملی ایران خیلی خوب بود و فرصت مناسبی برای من فراهم می‌شد تا برای این تیم بازی کنم. خودم که خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفتد اما نمی‌دانم چرا به هدفم نرسیدم. بارها گفتم آماده‌ام اما فقط علاقمندی من کافی نبود.

* چند روز قبل سالگرد بازی معروف تراکتور با نفت تهران بود. همان دیداری که در پایان شما برای چند دقیقه قهرمان شدید و خیلی زود شادی‌تان با ناراحتی تعویض شد.

وای، وای، وای. من در ترکیب تراکتور حضور داشتم و واقعاً اتفاق خیلی عجیبی بود. همه می‌گفتند تراکتور قهرمان است اما پنج تا ده دقیقه بعد همه چیز تغییر کرد و سپاهان به عنوان قهرمانی رسید. آن روز را هرگز فراموش نمی‌کنم.

* دوست دارم به عنوان سوال‌های پایانی نظرت را درباره بهترین بازیکنان تیم‌های ملی برزیل و ایران و البته لیگ برتر بدانم.

بفرمایید.

* بهترین بازیکن تیم ملی برزیل؟

برزیل تیم خوبی است که بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد اما من نیمار را ترجیح می‌دهم و امیدوارم به بارسلونا برگردد.

* در تیم ملی ایران کدام بازیکن بهتر از بقیه است؟

فکر می‌کنم سردار آزمون. بعد از او هم مهدی طارمی که در پرتغال حضور دارد.

* بهترین بازیکن لیگ ایران؟

دفاع چپ تراکتور، احسان حاجی‌صفی. بعد از او به نظر من نوبت به مهدی کیانی و سروش رفیعی می‌رسد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + دو =