کد خبر : 24353
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

دود سیاه پالایشگاه تبریز بزودی برطرف می شود

دود سیاه پالایشگاه تبریز بزودی برطرف می شود

دود سیاه پالایشگاه تبریز

رییس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز گفت: دود سیاه متشر شده از این پالایشگاه ناشی از نقص عملیاتی است و بزودی برطرف می شود.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، جلیل رجبی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: به دلیل بروز اشکال عملیاتی در واحد تولید برق این پالایشگاه به منظور حفظ ایمنی فرآیند ، فشار واحدهای عملیاتی از طریق مشعل پالایشگاه تخلیه می شود.
وی با بیان اینکه تمامی عملیات تحت کنترل بوده و در حال عادی سازی شرایط هستیم، گفت: پالایشگاه هم اکنون در حال طی فرآیند راه‌اندازی مجدد واحد تولید برق و واحدهای فرآیندی است.
وی ضمن پوزش از همسایگان و جوامع محلی به سبب شرایط نامساعد ایجاد شده در مشعل و دود ناشی از تخلیه مواد هیدروکربنی خاطرنشان کرد: شرایط عملیاتی با حضور رئیس محیط زیست شهرستان تبریز انجام شده است.
از صبح امروز دود سیاهی از یکی از مشعل های پالایشگاه تبریز منتشر می شود.
پالایشگاه نفت تبریز یکی از شرکت های قدیمی پالایش نفت کشورمان محسوب می شود که تأسیسات آن در جنوب غربی تبریز مستقر است؛ مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۵۳ توسط شرکت اسنام پروجتی ایتالیا آغاز و در سال ۱۳۵۶ راه اندازی شد.
ظرفیت اسمی اولیه این پالایشگاه ۸۰ هزار بشکه در روز بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای طرح‌های توسعه ظرفیت به دست متخصصان و مهندسان کشورمان، هم اینک این رقم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته‌است.
نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز و میدان نفتی مارون تأمین می‌شود؛ شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی می‌باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =