کد خبر : 24311
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

تنش در کلیبر / شهردار و ۴ عضو شورای شهر کلیبر استعفا دادند

تنش در کلیبر / شهردار و ۴ عضو شورای شهر کلیبر استعفا دادند

شهردار کلیبر با اشاره به استعفای ۴ عضو شورای شهر و شهردار کلیبر در اعتراض به تصمیم غیرقانونی فرماندار گفت: واگذاری عوارضی کمپ قلعه‌درسی به تعاونی دهیاران بر پایه خصومت فرماندار بود. به گزارش نگاه به نقل از تسنیم، مصطفی اکبری در گفت‌وگویی، با اشاره به اشاره به اختلافات بین اعضای شورای اسلامی و شهرداری

شهردار کلیبر با اشاره به استعفای ۴ عضو شورای شهر و شهردار کلیبر در اعتراض به تصمیم غیرقانونی فرماندار گفت: واگذاری عوارضی کمپ قلعه‌درسی به تعاونی دهیاران بر پایه خصومت فرماندار بود.

به گزارش نگاه به نقل از تسنیم، مصطفی اکبری در گفت‌وگویی، با اشاره به اشاره به اختلافات بین اعضای شورای اسلامی و شهرداری با فرماندار کلیبر اظهار داشت: تمامی اسناد و مدارک و تاییدیه‌های فرمانداری و استانداری آذربایجان شرقی مربوط به این‌که عوارضی کمپ گردشگری متعلق به شهرداری کلیبر است و چون فرماندار با شورای شهر خصومت دارد تصمیم عجولانه در رابطه با واگذاری غیرقانونی عوارضی کمپ گردشگری قلعه‌درسی به شرکت تعاونی دهیاران را گرفته است.
وی افزود: فرماندار شهرستان خواست تا کمپ گردشگری قلعه‌درسی و عوارضی آن را از شهرداری کلیبر گرفته و به شرکت تعاونی دهیاران تحویل دهد که نتوانست ولی در شورای تامین شهرستان تصمیم گرفته شد تا عوارضی کمپ قلعه‌درسی به صورت مشترک توسط شهرداری کلیبر و شرکت تعاونی دهیاران اداره شود که آن هم کاملاً غیرقانونی است.
شهردار کلیبر بابیان اینکه شرکت تعاونی دهیاران یک مجموعه خصوصی است و اگر قرار باشد تا عوارضی کمپ قلعه‌درسی به این شرگت واگذار شود بایستی روال قانونی و مزایده برگزار شود، گفت: فرماندار در شورای تامین مصوب کرد تا مشترکاً با تعاونی دهیاران همکاری کنیم ولی می‌دانیم که رویه غلطی را پیش گرفته‌اند و فعلاً مجبور به تمکین هستیم.
اکبری یادآور شد: شهرداری کلیبر از سال ۱۳۷۴ با تصمیم قانونی و تاییدیه‌های مراجع ذی‌ربط عوارضی در ورودی کمپ گردشگری قلعه‌درسی را ایجاد کرده و درآمد حاصله از این عوارضی بتواند خدمات‌رسانی کند.
وی با ذکر این‌که طرح جامع کمپ گردشگری قلعه‌درسی با گذشت سال‌ها مخالفت فرمانداری کلیبر، بالاخره در کارگروه گردشگری شهرستان کلیبر در میان جنجال‌ها و اختلافات به تصویب رسید، گفت: کلیات طرح جامع کمپ گردشگری قلعه‌درسی در کارگروه گردشگری شهرستان کلیبر تصویب شد، در این طرح هتل، رستوران سنتی، شهربازی، باغ پرندگان پیش‌بینی شده به طوری که چون قلعه‌درسی منطقه نمونه گردشگری است بایستی در خور شان آن خدمات و زیرساخت‌ها فراهم شود.
شهردار کلیبر در ادامه از تصویب طرح ایجاد زیپ‌لاین کمپ گردشگری قلعه‌درسی در کارگروه گردشگری شهرستان کلیبر خبر داد و گفت: یک‌سالی بود که به دنبال تعیین محل زیپ‌لاین بودیم و نیاز بود بعد از جانمایی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کلیبر تصویب شود تا بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم و این طرح را نیز در کارگروه به تصویب رساندیم.
اکبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که استعفای شهردار و ۴ نفر از اعضای شورای شهر کلیبر در اعتراض به فشارهای فرماندار شهرستان به کجا رسید، آیا استعفا می‌دهید؟ گفت: دیشب شورای تامین در این رابطه جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر کلیبر برگزار کرد و در آن جلسه مسائل مطرح شد، بحث‌های زیادی بر سر عوارضی کمپ قلعه‌درسی شد و نتیجه این شد که فعلاً با مشارکت شرکت تعاونی دهیاران آن عوارضی را مدیریت کنیم و از طرفی هم به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: عوارضی کمپ گردشگری قلعه‌درسی حق قانونی شهرداری کلیبر است و بنده و اعضای شورای اسلامی شهر به این‌که چون فرماندار می‌خواهد عوارضی را به صورت غیرقانونی و بدون طی تشریفات قانونی به شرکت تعاونی دهیاران واگذار کند اعتراض داشتیم چراکه قصد ما دفاع از حق و حقوق قانونی شهرداری کلیبر بود، هرچند موفق شدیم بخشی از خواسته‌هایمان را عملی کنیم و بخشی دیگر را از طریق مراجع ذی‌صلاح و استانداری پیگیری می‌کنیم.
شهردار کلیبر خاطرنشان کرد: مدیریت عوارضی کمپ گردشگری قلعه‌درسی بین شهرداری کلیبر و شرکت تعاونی دهیاران به صورت ۵۰ به ۵۰ است و طبق نظر شورای تامین شهرستان مقرر شد تا پاکسازی زباله‌های مسیر گردشگری توسط شهرداری کلیبر و شرکت تعاونی دهیاران انجام گیرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − پانزده =