کد خبر : 24285
تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

نگران تعطیلی‌های خرداد هستیم

نگران تعطیلی‌های خرداد هستیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نگران افزایش آمار تصادفات و افزایش مسافرت‌ها و رفت‌وآمدها در تعطیلی‌های خرداد ماه هستیم. به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، روزبه رجایی درگفت‌وگویی با اشاره به افزایش آمار بیماران ترومایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی طی روزهای گذشته، اظهار کرد: طی جلسه‌ای تاکید شده است که بیمارستان‌ها آمادگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نگران افزایش آمار تصادفات و افزایش مسافرت‌ها و رفت‌وآمدها در تعطیلی‌های خرداد ماه هستیم.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، روزبه رجایی درگفت‌وگویی با اشاره به افزایش آمار بیماران ترومایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی طی روزهای گذشته، اظهار کرد: طی جلسه‌ای تاکید شده است که بیمارستان‌ها آمادگی صد درصدی برای پذیرش بیماران ترومایی را در این روزها داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: از اول اردیبهشت ماه تعداد بستری‌های کرونا با روند بسیار ملایمی در استان رو کاهش بوده و تعداد موارد مثبت بیماری به دلیل افزایش ظرفیت غربالگری، افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس از اواسط اردیبهشت ماه دستورالعملی را مبنی بر خارج کردن بیمارستان ها از حالت کرونایی به بیمارستان‌های استان ابلاغ کردیم.
رجایی گفت: بخش‌های کرونا را کوچک‌ترکرده‌ایم و امیدواریم پس از ماه مبارک رمضان بخش‌های بیمارستان امام رضا (ع) تبریز نیز به حالت عادی خود بازگردد.
وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۴۰۰ تخت از ۷۰۰۰ تخت موجود در استان را به کرونا اختصاص دادیم، اظهار کرد: تعداد زیادی از تخت‌های بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان استان هم به این منظور استفاده شد و بیمارستان‌های تامین اجتماعی، بیمارستان‌های نظامی و شهرستان‌ها هم پای کار آمدند.
وی با اشاره به تداوم بی‌وقفه ارایه سایر خدمات در کنار ارایه خدمات به مبتلایان به کرونا گفت: بیشترین میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی‌مان مربوط به اواخر فروردین ماه بود که پیک بستری را در آن روزها گذراندیم و در این حالت نیز ۶۰ درصد از تخت‌های ویژه کرونا اشغال شد و علت آن نیز به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات انجام شده باز می‌گردد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: تخت‌های ویژه ICU نیز در اغلب شهرستان‌ها به کرونا اختصاص داده شد و در سه ماهی که با کرونا درگیر هستیم، هرگز کمبود تخت، ونتیلاتور، تخت ویژه و دارو نداشتیم.
وی اضافه کرد: در اوج شیوع کرونا در استان همزمان با اواخر فروردین ماه، ارایه خدمات عادی و ارایه خدمات به بیماران ترومایی ادامه داشت، اما تمایل برای مراجعه به بیمارستان‌ها کم و آمار بیماران ترومایی و سایر خدمات نیز کم‌تر شده بود.
وی در ادامه بیان کرد: تامین تجهیزات و لوازم حفاظت فردی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده بر عهده کمیته پشتیبانی معاونت درمان و توزیع آن بر عهده معاونت غذا و دارو بود، اما تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را ما توزیع کردیم.
رجایی متذکر شد: هر چند نیاز ما به لوازم حفاظت فردی بیشتر از تامین آن است، اما بیمارستان‌های استان هرگز به دلیل کمبود این لوازم دچار وقفه در خدمات نشدند و کسی نمی‌تواند مدعی شود که حتی یک روز، وسایل حفاظتی را به پرسنل‌مان نداده‌ایم.
وی افزود: چنین اتفاقی در استان ما نیفتاده است و حتی استفاده از لوازم حفاظت فردی در برخی موارد بیش از دستورالعمل‌های مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی بوده است.
وی در  خاتمه خاطرنشان کرد: هیچ گونه کمبودی در زمینه تامین تجهیزات به گونه‌ای که هم بیمار و هم پرسنل متضرر شوند در استان نداشتیم.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 16 =