کد خبر : 24249
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

خط ریلی تراموا برای تکمیل خطوط مترو و بی‌آرتی در تبریز اجرا می‌شود

خط ریلی تراموا برای تکمیل خطوط مترو و بی‌آرتی در تبریز اجرا می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تصویب کلیات طرح تکمیلی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: این طرح شامل ایجاد خط ریلی تراموا در امتداد خیابان امام است که با اجرای آن، مسیر قونقا بعد از ۸۰ سال احیا می‌شود. به گزارش نگاه، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تصویب کلیات طرح تکمیلی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: این طرح شامل ایجاد خط ریلی تراموا در امتداد خیابان امام است که با اجرای آن، مسیر قونقا بعد از ۸۰ سال احیا می‌شود.

به گزارش نگاه، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه طراحی سیستمی که تکمیل‌کننده خط مترو و بی‌آرتی تبریز باشد ضروری است، افزود: با توجه به اینکه زودبازده بودن طرح ایجاد خط ریلی تراموا، این طرح به عنوان تکمیل‌کننده خط مترو انتخاب شده و توافقات اولیه آن نیز انجام شده است.
 وی با تأکید بر پیگیری اجرای این طرح، گفت: مطالعات رفع هم‌پوشانی بین خطوط مترو، بی‌آرتی و تراموا انجام شده و متناسب با چشم‌انداز آینده، نقاط مبدأ و مقصد خطوط بی‌آرتی و تراموا به صورت دقیق مشخص شود.
گفتنی است با اجرای خط ریلی تراموا، امکان پوشش مسافری مناسب‌تر با خط یک مترو و تکمیل کریدورهای ریلی تبریز فراهم شده و با لحاظ اصول پدافند غیرعامل، خطوط ریلی شهری در سه نقطه به خط راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.
پوشش جمعیت حومه و محلات غرب تبریز، هماهنگی با محیط زیست، ارتقای زیبایی بصری شهری و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.
در این جلسه همچنین برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری استان که شامل شرح وظایف دستگاه‌های مسئول درخصوص بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در داخل شهرهای استان است به تصویب رسید.
بررسی طرح معماری Sky Way بر روی رودخانه مهرانه‌رود از دیگر موضوعات این جلسه بود که بر اساس آن مقرر شد ضمن رعایت استانداردهای دسترسی در مسیر طراحی شده و استفاده بهینه از بستر رودخانه، شهرداری و شورای شهر تبریز درخصوص تأمین منابع مالی پروژه اقدام کنند.
در این جلسه همچنین طرح تقاطع غیرهمسطح ارتش و مسیر گردشگری دوکمال در شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =