کد خبر : 24244
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

احداث هزار واحد مسکونی جدید در شمال تبریز و شهرک اندیشه

احداث هزار واحد مسکونی جدید در شمال تبریز و شهرک اندیشه

شهرک اندیشه

شهردار تبریز، برداشتن گام بزرگ در رفع حاشیه نشینی را با بخشنامه‌ها، قوانین و اختیارات استانی ناممکن دانست و گفت: هر چند شهرداری تبریز وظیفه اصلی ساخت و ساز را بر عهده ندارد، ولی از محل منابع خود در حال احداث یک هزار واحد مسکونی در شمال تبریز و شهرک اندیشه است.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌باهر در حاشیه جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز، حل معضل حاشیه‌نشینی را نیازمند تغییرات اساسی در قوانین کلی کشور دانست و افزود: با این وجود سعی داریم از قوانین موجود به نحو احسن استفاده کرده و در مدت مسئولیت خود بخشی از این مشکل را برطرف سازیم.
وی با بیان این‌که در پی حل مشکل حاشیه نشینی در سطح کلان کشوری هستیم، اظهار کرد: قوانین و بخشنامه‌های موجود در کل کشور موجب شده گام‌های اساسی در ساماندهی حاشیه نشینی برداشته نشود، از این رو در پی تدوین تعدادی بخشنامه و قوانین از طریق نمایندگان محترم مجلس هستیم تا به صورت مصوبه مجلس و دستورالعمل هیات وزیران ابلاغ شود.
وی با بیان کرد: تلاش ما آماده سازی واحدهایی در راستای جابجایی و ساماندهی ساکنین این بافت های حاشیه نشین است.
شهین باهر از وجود ۱۰۰ هزار واحد مسکن حاشیه‌نشین و بدمسکن در بافت حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: تا زمانی که ۱۰۰ هزار واحد در بافت حاشیه نشین نوسازی و احداث نشود، همچنان با معضل حاشیه نشینی مواجه هستیم.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت و پای کار آمدن دولت در رفع این مشکل، تشریح کرد: سیاست‌های شورای شهر و اراده شهرداری تبریز برای حل این مشکل کافی نیست و نیازمند تغییراتی در قوانین دولتی هستیم به گونه‌ای که دولت پای کار بیاید و بتوانیم از این منابع استفاده کرده و به صورت حجیم و اساسی بحث حاشیه نشینی را حل کنیم.
وی از اجرای پنج کیلومتر پله گذاری در مناطق حاشیه نشین خبر داد و افزود: در هر حال شهروندانی در این مناطق  زندگی می‌کنند و ما به کرامت انسانی اعتقاد داشته و تلاش داریم این شهروندان حداقل به راحتی رفت و آمد کنند.
شهردار تبریز با بیان اینکه این اقدامات مسکن بوده و درمان اساسی نیست، گفت: حال که نمی‌توانیم به طور اساسی مشکل حاشیه نشینی را برطرف سازیم، حداقل می توان وضع موجود را برای زندگی آسوده تر مطلوب کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از سالها تجربه در حوزه شهرسازی معتقدم برای رفع حاشیه نشینی، نیازمند تغییر در قوانین موجود و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق هستیم و کاری کنیم که سرمایه گذاری‌های کلان در آن‌ها صورت گیرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + نوزده =