کد خبر : 24146
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

هشدار نماینده تبریز درباره آغاز مسابقات فوتبال

هشدار نماینده تبریز درباره آغاز مسابقات فوتبال

بیگی

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصمیم احتمالی فدراسیون فوتبال برای پیگیری مسابقات لیگ‌برتر گفت: کشور ما در شرایط خاصی به سر می‌برد و فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست.

به گزارش نگاه، احمدعلیرضا بیگی با بیان این‌که هدف دولت در تصمیم ازسرگیری مسابقات فوتبال، ایجاد نشاط اجتماعی است، اظهار داشت: این هدف قابل قبول است؛ اما دستیابی به این هدف نباید وسیله‌ی آن را توجیه کند. ستاد ملی مقابله با کرونا که تصمیم‌گیر تمامی رویدادها از جمله مسابقات فوتبال است، بایستی قبل از اتخاذ هر تصمیمی تمامی جوانب را سنجیده و تبعات احتمالی این تصمیم را بر عهده گیرد.

بیگی با تاکید بر اینکه دولت نباید هزینه ایجاد نشاط اجتماعی از طریق برگزاری مسابقات فوتبال را بر گردن باشگاه بیندازد، خاطرنشان کرد: همانطور که دولت برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی کارخانجات و فعالیت اصناف، تسهیلات و بسته‌های حمایتی و معافیتی در نظر گرفته، وزارت ورزش نیز بایستی در زمینه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه‌ی برگزاری مسابقات وارد عمل شود و صرفاً به صدور دستور اکتفا نکند. به عبارتی دیگر اگر دولت به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی است، نباید هزینه آن را باشگاه‌ها پرداخت کنند. ضرورتاً باید منافع باشگاه‌ها نیز مدنظر باشد.

وی برگزاری مسابقات در شرایط فعلی را مستلزم بررسی دقیق جوانب و تبعات احتمالی از جمله تشدید شیوع کرونا یا مصدومیت بازیکنان دانست و گفت: این راه یکطرفه نیست و باید منافع هر دو طرف تامین شود. بالاخره بازیکنان تیم‎ها از شهرهای مختلف می‌آیند و تیم‌ها نیز جهت انجام بازی‌ها باید به شهرهای مختلف سفر کنند، در همین راستا باید تمامی احتمالات درخصوص ناقل بودن حتی یک نفر از اعضای تیم‌ها یا عوامل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شود تا قبل از وقوع هر اتفاقی از آن پیشگیری کند که مسؤولیت این امر برعهده وزارت ورزش است.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار شاد برای باز نماندن دانش آموزان از تحصیل یادآور شد: همانگونه که برای راکد نماندن و تعطیل نشدن آموزش در کشور، وزارت آموزش و پرورش چنین راهکاری ارائه کرده، حالا که وزارت ورزش و به عبارتی دولت، اصرار به برگزاری مسابقات فوتبال دارد، باید زیرساخت و زمینه را فراهم کند و صرفاً دنبال منافع خود و رفع تکلیف نباشد.

بیگی ضمن هشدار به وزیر بهداشت و وزیر ورزش در خصوص عواقب و تبعات احتمالی برگزاری مسابقات فوتبال و تهدید سلامت اعضای تیم‌ها و مردم، بیان داشت: نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه با دقت، تمامی رویدادها را زیر نظر دارند، قبل از وقوع هر رخداد ناگواری ملزم به پیشگیری و دفاع از حقوق مردم هستیم و در صورت لزوم، سوال و حتی استیضاح وزرا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی همچنین در واکنش به مصداق قرار دادن کشورهایی که قصد از سرگیری رقابت‌های فوتبال را دارند، عنوان کرد: امکانات و شرایط ما قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست و ما باید راهکار و فرمول بومی خودمان را ارائه دهیم و از تجرییات سایر کشورها نیز بهره بگیریم؛ ولی اینکه صرفاً آن‌ها را الگو قرار دهیم اشتباه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهاراتش تأکید کرد: سلامت جامعه همواره در اولویت است و مسائل دیگر از درجه اهمیت پایین‌تری برخوردار هستند و به همین دلیل نمایندگان مردم با هر رویدادی که این اصل مهم را تحت تاثیر قرار دهد، برخورد قاطع خواهند داشت و متولیان امر نیز باید وسواس و دقت کامل، تصمیمی جامع اتخاذ کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =