کد خبر : 24
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۳۵

رتبه آذربایجان‌شرقی در المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو ارتقا یافت

رتبه آذربایجان‌شرقی در المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو ارتقا یافت

معاون آموزش متوسطه آذربایجان‌شرقی گفت: دانش‌آموزان استان در هفتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو توانستند ۸ رتبه نسبت به سال گذشته رتبه استان را ارتقاء دهند. به گزارش نگاه، عاشور اکرمی اظهار داشت: تعداد ۴۹۶ داوطلب در این المپیاد شرکت کرده بودند که دانش آموزان استان آذربایجان شرقی با درخشش خود توانستند رتبه استانی

معاون آموزش متوسطه آذربایجان‌شرقی گفت: دانش‌آموزان استان در هفتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو توانستند ۸ رتبه نسبت به سال گذشته رتبه استان را ارتقاء دهند.

به گزارش نگاه، عاشور اکرمی اظهار داشت: تعداد ۴۹۶ داوطلب در این المپیاد شرکت کرده بودند که دانش آموزان استان آذربایجان شرقی با درخشش خود توانستند رتبه استانی را ۸ رتبه نسبت به سال گذشته ارتقاء دهند.

وی خاطرنشان کرد: المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ماست. به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه استان افزود: المپیاد علوم و فناوری نانو، با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدار سازی جریان تربیت نیروی انسانی در فناوری نانو و کمک به پیشتازی کشور در آموزش فناوری نانو برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۸۹ برگزار شد.

وی ادامه داد: این المپیاد شامل دو مرحله است، آزمون مرحله‌ اول این المپیاد به صورت تئوری، شامل سؤالات چهار گزینه‌ای از مباحث مختلف فناوری نانو مانند مفاهیم و مبانی علوم نانو، روش‌های ساخت در مقیاس نانو، نانومواد و نانوساختارها، شبیه‌سازی در مقیاس نانو، کاربرد نانو در صنایع مختلف و مشخصه‌یابی نانومواد است.

اکرمی یادآور شد: در پایان این مسابقات دانش‌آموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت می‌پردازند. این آزمون در دو بخش سؤالات کتبی و همچنین ارایه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه استان در پیامی ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت، از زحمات و تلاش‌های دانش‌آموزان، مدیران، مسؤولان و تمام عوامل دخیل در این مهم تشکر و قدردانی کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =