کد خبر : 23839
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

رویکرد دستگاه قضائی بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان است

رویکرد دستگاه قضائی بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان است

خلیل اللهی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: رویکرد و هدف اصلی و محوری دستگاه قضائی بهره‌مندی مناسب از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات جامعه است.

به گزارش نگاه به نقل از مهر، موسی خلیل اللهی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری حقوقی سه جانبه بین دادگستری، کانون وکلا و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، افزود: دادگستری استان در راستای تحقق این رویکرد مهم قوه قضائیه همواره از داشته‌های جامعه دانشگاهی و مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرده و بر همکاری با این نهادها تاکید دارد.
وی انعقاد این نوع تفاهم نامه‌ها را در راستای اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جلب مشارکت عمومی عنوان و اضافه کرد: یکی از راهکارهای مهم و تأثیرگذار پیشگیری از وقوع جرم، برخوردهای علمی و تحقیقاتی با این مسائل و دادگستری‌ها به شدت نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود هستند.
خلیل اللهی، هدف اصلی از امضای تفاهم نامه سه جانبه فوق را ارتقای دانش حقوقی و قضائی جامعه و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اعلام کرد.
وی حفظ کرامت انسانی، نشست با نخبگان جامعه، جلب مشارکت عمومی و برگزاری دیدارهای مردمی مسئولین قضائی و نقد آرای محاکم قضائی را از جمله سیاست‌های کلان قوه قضائیه اعلام کرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: بر همین اساس استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی در کنار ظرفیت دستگاه قضائی راهگشای حل بسیاری از مشکلات قضائی به ویژه مشکلات اجتماعی و اختلافات خانوادگی و فضای مجازی است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + چهار =