کد خبر : 22788
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

اعلام اولویت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سال ۹۹

اعلام اولویت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سال ۹۹

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ورزش همگانی، آموزش شهروندی و تحکیم بنیان خانواده از اولویت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال آینده است. به گزارش نگاه آذربایجان، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:

اعلام اولویت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سال ۹۹

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ورزش همگانی، آموزش شهروندی و تحکیم بنیان خانواده از اولویت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال آینده است.

به گزارش نگاه آذربایجان، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رویکرد اصلی خود را توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار داده و در این راستا اقدام به ایجاد ایستگاه های کتاب در ساختمان ها، بوستان ها و پارک ها و باکس های کتاب در اتوبوس ها می کند.

او راه اندازی بوستان کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و مسابقات کتابخوانی و ایجاد نمادهای کتاب و کتابخوانی در سطح شهر و حمایت و قدردانی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی را از دیگر اقدامات این حوزه در سال آینده اعلام کرد.

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: در راستای توسعه آموزش های شهروندی، اقدام به بازبینی کتاب های نوشته شده در این طرح و استفاده از نکته نظرات صاحب نظران برای بهتر شدن کتاب ها می شود و این کتاب ها در قالب کمپین ها و مدارس به شهروندان و دانش آموزان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در تبریز وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر توسعه ورزش های همگانی در دوشنبه ها و سه شنبه های ورزشی، برگزاری مسابقات و المپیادهای مختلف ورزشی برای سال ۹۹ طراحی شده و با این اقدامات برای افزایش سلامت و نشاط شهروندان تلاش می شود.

او تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر اولویت های حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سال ۹۹ اعلام و یادآوری کرد: در این راستا برنامه های متعددی تدوین شده که از جمله شامل برگزاری جشنواره ملی کارتن اتحاد ملی برای استفاده از ظرفیت های تمامی قومیت ها، گویش ها و زبان ها برای ایجاد همبستگی ملی است.

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، برگزای جشنواره کتاب سال تبریز و فیروزه را از دیگر اولویت های این حوزه اعلام کرد و گفت: در سال آینده هفته های فرهنگی تبریز در سایر شهرهای کشور برگزار و این شهر میزبان شب اصفهان در بهمن ماه و سایر شهرهای کشور و اصحاب فرهنگ و هنر کشورهای دارای پروتکل خواهر خواندگی تبریز می شود.

حجت الاسلام حمیدی، افزود: با همکاری مرکز پژوهش های شورای اسلامی و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی ۲۲ حکم راهبردی مربوط به حوزه فرهنگی تصویب شده و این احکام به عنوان میثاق شورای شهر و شهرداری اجرا و همه ماموریت های حوزه فرهنگی شهرداری در قالب این احکام عملیاتی می شود.

او با بیان اینکه در این احکام برنامه ۵ ساله حوزه فرهنگی برای رسیدن به نقطه مطلوب طراحی و طرح های عملیاتی برای آن ها نوشته شده است، اظهار داشت: از ویژگی های این احکام راهبردی انجام کار کارشناسی و منطبق با شرایط و نیازهای جامعه و ظرفیت های شهرداری، زمان بندی برنامه ها و ایجاد امکان نظارت کمی و کیفی بر آن ها است.

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: سومین همایش بین المللی زنده نامان و شخصیت های برخاسته از تبریز در ۱۴ مرداد سال آینده به عنوان «روز تبریز» برگزار می شود و تاکنون بیش از ۶۰ شخصیت برجسته که برای این شهر، ایران و سایر نقاط دنیا نقش آفرین بوده اند، شناسایی شده اند.

حجت الاسلام حمیدی، برگزاری پویش های آموزش شهروندی در موضوعات مختلف برای شهروندان از طریق رسانه ها و همایش ها، همایش بین المللی استاد شهریار برای معرفی چهره این شخصیت جهان اسلام برای کشورهای دنیا و برگزاری برنامه های مختلف جذاب، شاد و گردشگرپذیر در هفته تبریز در مرداد را از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اعلام کرد.

او با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه حوزه فرهنگی در سال ۹۹ گفت: در بودجه سال آینده ۳۲ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی پیشنهاد شده است که بخشی از آن جاری و بخشی نیز عمرانی است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =