کد خبر : 21478
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی زمین‌لرزه به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، خسارت وارده به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده استان در اثر زلزله ۱۷ آبان میانه را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد. به گزارش سهند به نقل از ایرنا، فیروز باقرزاده در کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان اعلام کرد: برای بیش از ۲۰۰۰ واحد دامی، مبلغ پنج

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، خسارت وارده به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده استان در اثر زلزله ۱۷ آبان میانه را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش سهند به نقل از ایرنا، فیروز باقرزاده در کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان اعلام کرد: برای بیش از ۲۰۰۰ واحد دامی، مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض و پانزده میلیون تومان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.

مهندس باقرزاده با اشاره به اینکه طبق تفاهمنامه موجود بین سازمان جهادکشاورزی و بنیاد مسکن استان، تشکیل پرونده، شناسایی دامدار و برآورد خسارت برعهده سازمان جهادکشاورزی بوده و ساخت و ساز اماکن دامی مانند اماکن مسکونی بر عهده بنیاد مسکن می باشد، گفت: پس از وقوع زلزله در شهرستانهای میانه و سراب، در هریک از این شهرستانها تعداد ۱۰۰۰ پرونده  در مجموع ۲۰۰۰ پرونده خسارت دیدگان توسط مدیریتهای شهرستان و سازمان نظام مهندسی تشکیل و تحویل بنیاد مسکن شده است.

وی اعلام کرد: مساحت اماکن اضطراری دامی ایجاد شده در شهرستان میانه ۲ هزار و ۵۴ متر و شهرستان سراب ۲ هزار و ۳۶۰ متر می باشد.

وی با اشاره به ساخت و ساز اماکن دائمی به منظور نگهداری دام ها در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب گفت: ۵۰۰ واحد فِرِم آماده برای آغاز ساخت و ساز اماکن دامی دایمی به مناطق زلزله زده منتقل می شود.

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان به کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن، خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی و خسارت به حدود ۵ هزار واحد دامی شد.

همچنین نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ راس دام تلف شد که از این میزان یک هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و ۴۰۰ راس دام سنگین بود.

در حادثه زلزله آذربایجان شرقی ۴۵ واحد تراکتور و ادوات کشاورزی، یک واحد مرغداری صنعتی (۳۰درصد خسارت)، ۶ رشته قنات و ۷ کیلومتر کانال‌ها آبیاری عمومی نیز خسارت دیده و بیش از ۳۰۰ تن از محصولات کشاورزی به ارزش ۳۷ میلیارد ریال نیز از بین رفت.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =