کد خبر : 20038
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۵۵

اردوغان: مبارزه ترکیه نه علیه کردها، بلکه با گروه‌های تروریستی است/ پناهجویان سوری با آرامش خاطر به خانه‌های خود باز خواهند گشت

اردوغان: مبارزه ترکیه نه علیه کردها، بلکه با گروه‌های تروریستی است/ پناهجویان سوری با آرامش خاطر به خانه‌های خود باز خواهند گشت

رئيس‌جمهور ترکیه در رابطه با عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح کشور در شرق رود فرات اعلام کرد که مبارزه ترکیه علیه کردها نیست بلکه علیه گروه‌های تروریستی است. به گزارش سهند به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس روسای مجالس که با موضوع «مبارزه با تروریسم

رئيس‌جمهور ترکیه در رابطه با عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح کشور در شرق رود فرات اعلام کرد که مبارزه ترکیه علیه کردها نیست بلکه علیه گروه‌های تروریستی است.

به گزارش سهند به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس روسای مجالس که با موضوع «مبارزه با تروریسم و تقویت روابط منطقه‌ای» در کاخ دلمه‌باغچه استانبول برگزار می‌شود، گفت: مبارزه ترکیه علیه کردها نیست بلکه علیه گروه‌های تروریستی است.

وی با بیان اینکه عملیات ضد تروریستی ترکیه در شمال عراق و سوریه هرگز تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملی این کشورها را هدف قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: با پاکسازی شرق فرات همانند غرب فرات از گروه‌های تروریستی، هم امنیت مرزهای خود را تضمین خواهیم کرد و هم پناهجویان سوری با آرامش خاطر به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

اردوغان در ادامه گفت: کسانی که از فاصله ۱۰ هزار کیلومتری با نیروهای ائتلاف (به رهبری آمریکا) در سوریه همکاری می‌کنند، یک چیز را نادیده می‌گیرند. آن چیزی است که ما بارها گفته‌ایم پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش گروه‌های تروریستی هستند. غرب پ.ک.ک را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌کند، اما شاخه‌های آن (پ.ی.د و ی.پ.گ) را به عنوان گروه تروریستی ارزیابی نمی‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: ما برای حفاظت از حقوق تمام مردم سوریه در آنجا حضور داریم. نه برای تقسیم یا تکه‌تکه کردن این کشور.

وی گفت: در حال حاضر تهدیدهای از هر سو متوجه ماست. به آقای ترامپ و دیگران گفتم. به شما گفتیم که اگر می‌خواهید ‘این را متوقف کنید’، انجام دهید، ولی شما به حرف‌های ما گوش ندادید. اکنون خودمان گلیم خود را از آب بیرون می کشیم و دیگر گامی بر عقب نخواهیم برداشت.

اردوغان تصریح کرد: مشکلات موجود سرنوشت جغرافیایمان نبوده و ما از توان لازم برای از بین بردن این مشکلات برخوردار هستیم. آرامش و امنیت این جغرافیای کهن را به عنوان کلید صلح جهانی می‌بینیم. متاسفانه مردم بخش مهمی از این جغرافیای کهن برای مدت بسیار طولانی مجبور شدند با بدبختی دست و پنجه نرم کنند.

او همچنین به مبارزه طولانی مدت ترکیه با تروریسم اشاره کرده و گفت: در طول این مبارزه هزار نفر از نیروهای امنیتی و شهروندان بی‌گناه ما به شهادت رسیده و شاهد اقدامات وحشیانه علیه کودکان، نوزادان، مدارس و کتابخانه‌ها شدیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان افزود: بدون تضمین امنیت برقراری صلح و بدون تامین صلح نیز دستیابی به توسعه امکان‌پذیر نیست. بدون توسعه، آرامش و رفاه برقرار نمی‌شود. همچنین بدون آرامش و رفاه نیز مردم نمی توانند با اطمینان به آینده بنگرند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 1 =