کد خبر : 36477
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

انتقاد شهردار تبریز از بی توجهی مالکان به طرح ساماندهی وانت‌بارها

انتقاد شهردار تبریز از بی توجهی مالکان به طرح ساماندهی وانت‌بارها

شهردار تبریز گفت: بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل شهری با تکیه بر فرهنگ و آموزش های شهروندی قابل حل است.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار در مراسم تجلیل از فعالین حمل‌ونقل عمومی به مناسب روز حمل‌ونقل اظهار کرد:  بررسی پیشینه عملکرد حوزه حمل‌ونقل عمومی  در تبریز نشان می‌دهد توفیقات زیادی در ساله‌های گذشته وجود نداشته و مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در تمامی شهرهای کشور زیاد است، افزود:  میزان سرانه مصرف‌بنزین در شهرهای کشور قابل مقایسه با دیگر شهرهای جهان نیست و متاسفانه قسمت عمده‌ای از ثروت ملی در این مسیر هدر می‌رود.

هوشیار با اشاره به کم‌هزینه بودن فرهنگ سازی در مقایسه با اقدامات عمرانی در حوزه حمل‌ونقل ابراز کرد: اگر در سال‌های گذشته تنها یک درصد از بودجه هنگفت حمل‌ونقل به پیوست فرهنگی و فرهنگ‌سازی شهروندی اختصاص داده شده بود بساری از مشکلات ترافیکی شهرها مانند خودروهای تک سرنشین مرتفع می‌شد.

وی با اشاره به دو پروژه ساخت بیمارستان برای بیماران سرطانی در تبریز، اذعان کرد: ساخت بیمارستان شاید اقدام درمانی مطلوبی در حوزه درمان باشد اما مدیریت کلان باید به سمت‌وسوی سلامت محوری حرکت کند.

شهردار تبریز در مورد غفلت مدیریت شهری در موضوع سدمعبر و انضباط شهری تصریح کرد: در سالیان متمادی ناخودآگاه اجازه داده‌ایم افراد انگشت شماری در بحث وانت‌بارها، معضلات ترافیکی و آلودگی صوتی برای شهروندان یک شهر ایجاد کنند. شهرداری تبریز برای ساماندهی وانت‌بارها فراخوان و ثبت‌نام برای تعیین کردن محل اقدام کرده اما متاسفانه چندان با استقبال مالکان وانت‌بارها همراه نشده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + دوازده =