کد خبر : 36475
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۵۵

برنامه‌ریزی علمی برای کاهش و روان‌سازی ترافیک شهر

برنامه‌ریزی علمی برای کاهش و روان‌سازی ترافیک شهر

شهردار تبریز گفت: با توجه به معضل جدی ترافیک در کلانشهرها به‌خصوص کلانشهر تبریز اقدامات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی در سال جاری صورت گرفته است.

یعقوب هوشیار در گفتگویی اظهار کرد: همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر در سال جاری موجب تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی همچون تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده و شهید فلاحی شده و ترافیک موجود در این منطقه از شهر را کاهش داده است.

وی افزود: در اثر این همراهی پروژه‌های راکد مسیرگشایی که دو دهه از آغاز آنها گذشته بود، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

هوشیار با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۶۹ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر شده و تا پایان سال نیز به تدریج  بر تعداد این اتوبوس‌ها افزوده خواهد شد.

وی بهره‌برداری ایستگاه‌های خط یک مترو را گامی در جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا دانست و اضافه کرد: دو ایستگاه شماره ۱۴ و ۱۵ خط ۱ متروی تبریز به بهره‌برداری رسیده و یک ایستگاه دیگر نیز به‌زودی افتتاح شده و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شهرداری تبریز امیدواریم تا پایان سال جاری خط یک متروی  تکمیل شود.

شهردار تبریز با اشاره به عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری تبریز نیز گفت: همزمان با خط یک قطار شهری، عملیات حفاری در ایستگاه‌های خط دوم نیز به صورت همزمان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر فاز اول خط ۲ قطار شهری نیز قابل بهره‌برداری باشد.

هوشیار نوسازی تاکسی‌های شهری را گام دیگری در کاهش ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد و یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های عامل، صندوق ملی محیط زیست کشور و یکی از خودروسازان منعقد شده، در راستای نوسازی تاکسی‌های شهری تسهیلاتی به رانندگان تاکسی ارائه خواهد شد.

وی مسیرگشایی‌ها را گام دیگری در راستای کاهش ترافیک شهری عنوان داشت و گفت: پروژه‌های مسیرگشایی که بیش از دو دهه از آغاز آنها می‌گذرد، در سال جاری با سرعت و جدیت تمام در دست تکمیل بوده و تا پایان سال جاری چند پروژه مسیرگشایی به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار همچنین درباره اصلاح هندسی برخی معابر شهری نیز گفت: علاوه بر طرح‌های عمرانی و خدماتی در راستای کاهش ترافیک شهری، اجرای طرح‌های هندسی در برخی نقاط پر ازدحام شهر گام دیگر شهرداری برای روان‌سازی ترافیک است.

شهردار تبریز در پایان گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز تعامل و همراهی خوبی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر دارند و امیدواریم این تعامل منجر به توسعه روزافزون تبریز باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − دو =