کد خبر : 31743
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

کشف شهر زیرزمینی عظیم در ترکیه

کشف شهر زیرزمینی عظیم در ترکیه

باستان‌شناسان از کشف شهر عظیم زیرزمینی در ترکیه خبر دادند که گمان می‌رود بزرگترین شهر زیرزمینی در جهان باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، باستان‌شناسان در ترکیه از کشف یک شهر زیرزمینی عظیم خبر داده‌اند. این گروه از باستان‌شناسان تاکنون فقط ۳ درصد از این شهر را کشف کرده‌اند،‌ اما تاکنون تعدادی اتاق،‌ راهرو،‌ گذرگاه‌های مخفی و آثار تاریخی کشف شده است. باستان‌شناسان معتقدند ممکن است این شهر عظیم‌ترین شهر زیرزمینی جهان باشد.

 

با توجه به گزارش «دیلی صباح» این اکتشاف در منطقه «مدیات» استان «ماردین» صورت گرفته است که منطقه‌ای غنی از تاریخ و فرهنگ است.

 

این شهر زیرزمینی که به آن «شهر غارها» می‌گویند به طور اتفاقی در جریان پاکسازی و مرمت خانه‌ها و خیابان‌های تاریخی در «مدیات» کشف شد. کارگران مشغول پاکسازی غاری بودند که به یک گذرگاه برخوردند. ادامه کاوش در این مکان درنهایت به کشف تعدادی اتاق و راهروهای متصل به اتاق‌ها و نقاشی‌های دیواری منجر شد.

 

باستان‌شناسان تاکنون ۴۹ اتاق از جمله فضاهایی برای عبادت، چاه آب، انبار غله و چندین گذرگاه و راهرو کشف کرده‌اند.

 

به گفته یکی از باستان‌شناسان، این شهر زیرزمینی بدون وقفه به مدت ۱۹۰۰ سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است و به عنوان یک مکان مخفی یا مکانی برای پنهان شدن در صورت ضرورت ساخته شده است؛ چراکه مسیحیت در قرن دوم دین رسمی نبود و گروه‌ها و خانواده‌هایی که این دین را می‌پذیرفتند اغلب به شهرهای زیرزمینی پناه می‌بردند. احتمالا شهر زیرزمینی «مدیات»‌ یکی از شهرهایی باشد که با این هدف ساخته شده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + یک =