کد خبر : 24275
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

کارکرد فراکسیون راهبردی در پارلمان/ غفلت مجلس دهم از طرح‌های کلان

کارکرد فراکسیون راهبردی در پارلمان/ غفلت مجلس دهم از طرح‌های کلان

میرتاج‌الدینی

میرتاج‌الدینی گفت: فعالیت فراکسیون راهبردی مجلس فراموضوعی و فراجناحی است و سعی خواهد شد از تمام سلایق سیاسی و جناح‌های مختلف استفاده شود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در جلسه‌ی چند روز گذشته، عهده‌دار ریاست فراکسیون جدیدی بنام فراکسیون راهبردی بود. در این جلسه که چهره‌های برجسته‌ای از جمله محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و مصطفی میرسلیم حضور داشتند، طرح‌های راهبردی و نحوه تصویب در سال‌های آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرتاج‌الدینی ، هدف از تشکیل فراکسیون راهبردی را رسیدگی به موضوعات مهمی دانست که در طول مجلس دچار مرور زمان شده و رسیدگی نمی‌شوند. وی اظهار داشت: اهداف و مرام‌نامه این فراکسیون تهیه و برنامه‌های آن در طول مجلس یازدهم اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات مهم در صف نوبت گیر کرده و مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: بعد از آغاز مجلس و مراجعات مختلفی که به نمایندگان انجام می‌‍شود، موضوعات گسترده‌تر شده و در نتیجه طرح های مهم تحت‌الشعاع سایر موضوعات قرار می‌گیرند.

رئیس فراکسیون راهبردی ادامه داد: طرح‌های راهبردی معمولا در صف نوبت‌دهی منتظر مانده و دچار مرور زمان می‌شدند. به طور مثال اصلاح نظام بانکی کشور در طی ۲دوره مجلس آماده شده اما هیچگاه فرصت رسیدگی فراهم نشده است. بنابراین این فراکسیون وظیفه پیگیری طرح‌های اساسی و ملی را برعهده خواهد گرفت.

منتخب مردم تبریز با اشاره به کارکرد فراکسیون راهبردی تصریح کرد: در این فراکسیون با نظر کارشناسی و نمایندگان مجلس، سعی خواهیم کرد نگاه راهبردی و استراتژیک همیشه در مجلس حاکم بوده تا دست آخر بتوانیم کارنامه مشخصی ارائه کنیم.

میرتاج‌الدینی درپایان تشکیل این فراکسیون را برای اولین بار در تاریخ یازده دوره مجلس عنوان کرد و تصریح نمود: کارنامه مشخص مجلس زمانی می‌تواند ثمربخش باشد که اجماع بین نمایندگان برقرار شود، همچنین فعالیت این فراکسیون فراموضوعی و فراجناحی است و سعی خواهد شد از تمام سلایق سیاسی و جناح‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 8 =