کد خبر : 24348
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

پیگیری مراحل راه اندازی موزه شعر و ادب آذربایجان

پیگیری مراحل راه اندازی موزه شعر و ادب آذربایجان

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نشست پیگیری مراحل راه‌اندازی موزه شعر و ادب آذربایجان برگزار شد. به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این نشست به تهیه کتابچه‌ای درخصوص ۱۴ نفر از مدفونان مقبره الشعرا که در محوریت طرح پژوهشی برای موزه شعر و ادب

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نشست پیگیری مراحل راه‌اندازی موزه شعر و ادب آذربایجان برگزار شد.

به گزارش نگاه به نقل از ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این نشست به تهیه کتابچه‌ای درخصوص ۱۴ نفر از مدفونان مقبره الشعرا که در محوریت طرح پژوهشی برای موزه شعر و ادب آذربایجان قرار دارند، اشاره کرد.
محمد محمدپور اظهار کرد: تشکیل جلسه هیات ژوری متشکل از کارشناسان پیشنهادی برای تعیین و در نهایت تامین محتوا برای موزه و شناسایی اشیا باید هر چه سریعتر صورت گرفته و شرایط ردیف اعتباری تعریف برای خرید اقلام خطی و یا سفارش سخت نیم تنه های شعرا و … تعریف شود.
وی اظهار امیدواری کرد تا نمای داخلی و خارجی مقبره‌الشعرا به عنوان اصلی‌ترین نماد فرهنگی تبریز مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته و با همراهی متولیان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر جایگاه شایسته و اصلی خود را باز یابد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آذربایجان و تبریز از دیرباز محل و ماوایی برای شاعران و عارفان نام آور بوده و شعر و ادبیات و حکمت و عرفان در میان مردمان این سرزمین جایگاه ویژه‌ای داشته به نحوی که شاعران و عارفان نامی و برجسته‌ای که از تبریز گذر کرده‌اند خاک این دیار را هنرپرور و ادب‌پرور یافته و دل سپرده‌ی این خاک شده‌اند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + دو =